نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی از ضرورت‌های مهم گام دوم انقلاب است و همه باید در کشتی با عظمت انقلاب اسلامی و تکیه بر رهنمودهای ولایت به سمت تحقق آرمان‌ها حرکت کنیم.
کد خبر: ۱۰۲۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱ 22 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده روز شنبه در جمع فرهیختگان استان مرکزی افزود: نقش موثر اصحاب فرهنگ و هنر در تقویت هویت دینی و پاسداری از مکتب قرآن و اهل‌ بیت(ع) در جامعه به خصوص بین نسل جوان برجسته‌ سازی شود.
وی یادآورشد:هنرمندان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در شرایط مختلف با تولید آثار فاخر و ماندگار در راستای اهداف والای اسلام و انقلاب نقش‌آفرینی کرده‌اند که این مهم باید روز به روز بیشتر شود.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی فصل تازه‌ای از فرصت‌ها در تاریخ ایجاد کرد و امروز باید از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کرد و هنرمندان باید با تولید آثار ارزشمند در راستای معرفی دستاوردهای انقلاب تلاش کنند.
امام جمعه اراک اظهار داشت: کارنامه انقلاب اسلامی با وجود مشکلات اقتصادی درخشان است و عمده مشکلات اقتصادی کشور ناشی از مصرف کنندگی بیش از اندازه در برخی از موارد است که راهکار آن خودکفایی و قوی شدن در همه ابعاد است و اصحاب فرهنگ و هنر نیز باید با تولید برنامه‌های تاثیر گذار در اصلاح الگوی مصرف عمومی نقش‌آفرینی کنند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه اصحاب فرهنگ و هنر همواره در مسیر ولایت و انقلاب بوده‌اند، یادآورشد: در مسیر ولایت بودن موجب عزت و سربلندی جامعه اسلامی و ملت خواهد شد و ملت ایران که رهروان اهل بیت(ع) هستند، باید خط قیام فاطمی و حسینی را با قوت تر از گذشته ادامه دهند.
وی اظهار داشت: تربیت هنرمندان در تراز انقلاب اسلامی، الگوسازی صحیح از هنر و فرهنگ اسلامی و انقلابی و فرهنگ سازی با استفاده از ارزش‌های اسلامی از اولویت‌های هنرمندان باشد و همه باید در این مسیر هنرمندان را یاری دهند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به ماه بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ایام الله دهه فجر یادآور حماسه‌های بزرگ حضرت امام(ره) و حضور مردم در پیروزی انقلاب اسلامی است که اصحاب هنر و فرهنگ امروز باید این حماسه ها را تبیین کنند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: دهه فجر فرصتی مناسب برای تبیین ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای انقلاب در طول ۴۲ سال گذشته است و باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد و اصحاب هنر و فرهنگ باید در این مسیر پیشگام باشند.
امام جمعه اراک اظهار داشت: نشست با اصحاب فرهنگ و هنر برکات فراوانی دارد و دغدغه های اصحاب فرهنگ و هنر باید شنیده و با جدیت توسط مسئولان پیگیری شود.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: ایجاد تشکل واحد و قدرتمند و راه اندازی مجمع عمومی هنرمندان از شاخه‌های مختلف می‌تواند برکات زیادی داشته باشد.
وی ادامه داد: خیران ادبی استان مرکزی باید در راستای حمایت و تقویت اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و رفع دغدغه‌های اصحاب فرهنگ و هنر حضور موثرتر داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار