رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک گفت: اولین لقاح مصنوعی (IVF) موفقیت آمیز کلینیک درمان ناباروری امیرالمومنین، به ثبت رسید.
کد خبر: ۱۰۲۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰ 15 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی صدوق افزود: با فعالیت مرکز درمان ناباروری در بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) اراک از آبان ماه ۱۴۰۰، با همکاری متخصص زنان و متخصصین نابارور امکان کاشت جنین یا IVF با تعرفه دولتی برای کمک به زوج‌های نابارور امکان پذیر شده است که در هفته گذشته شاهد یک مورد موفقیت آمیز بودیم.
وی اضافه کرد: در این روش اسپرم و تخمک‌ها در آزمایشگاه با هم ترکیب می‌شوند سپس رویان یا رویان‌های حاصل را از این روش به درون رحم منتقل می‌کنند.
وی ادامه داد: کلیه خدمات درمان ناباروری برای زوج های نابارور کل استان به صورت تعرفه دولتی انجام می شود.
وی تاکید کرد: بی تردید کاشت جنین در مراکز غیردولتی هزینه های سنگین بیش از ۶ میلیون تومان خواهد داشت اما این مرکز با کمترین هزینه(کمتر از یک میلیون تومان) یاریگر زوج های نابارور می باشد و امیدمی رودبا کاهش هزینه های درمان ناباروری، نقش زیادی در جلوگیری از کاهش جمعیت نیز داشته باشیم.
دکتر صدوق با اشاره به اینکه نتیجه ivf هر زوجی با زوج دیگر، با توجه به علت ناباروری زوج‌ها و سن آنها متفاوت است، تاکید کرد: زنان جوان‌تر(سنین زیر ۴۰ سال) به دلیل داشتن تخمک‌های سالم‌تر، احتمال موفقیت در لانه گزینی تخمک در داخل رحم و بارداری بیشتری دارند.
وی تاکید کرد: با توجه به پیشرفت چشمگیر در زمینه ivf حتی مردانی که دارای تعداد بسیار کمی اسپرم هستند و یا خانم هایی که حتی یک تخمک دارند می توانند با این روش دارای فرزند شوند.
رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اضافه کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافت شده ۱۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان بستری هستند و ۴۱ بیمار سرپایی مشکوک به کووید ۱۹ داشته ایم که خدمات درمانی دریافت کرده اند.
وی با دعوت از همشهریان برای دریافت دُز سوم واکسن کرونا، گفت: واکسن پاستوکووک با داشتن عوارض جانبی بسیار کم و توانایی پیشگیری بیش از ۹۰ درصدی آن از ابتلا شدید به کرونا واکسنی مناسب می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار