نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: اساس برنامه‌ حوزه‌های علمیه باید صیانت از اعتبار و منزلت اسلام و انقلاب باشد بنابراین باید با هر عاملی که موجودیت دین مبین اسلام و مبانی اعتقادی مردم را به مخاطره می‌اندازد، مقابله شود.
کد خبر: ۱۰۲۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲ 13 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در چهاردهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه کشور که به صورت ویدئوکنفرانس کنفرانس برگزار شد افزود: اساس مذهب مقدس تشیع امید و انتظار است بنابراین اقشار مختلف مردم همواره باید با امید و توکل بر خدا و استعانت از وجود نورانی اهل‌بیت(ع) برای اعتلای نظام اسلامی تلاش کنند.
امام جمعه اراک گفت: شناسایی خطرات و آسیب‌های نظام اسلامی و مبانی اعتقادی مردم رسالت اصلی حوزه‌های علمیه است.
وی ادامه داد: تضعیف پایه‌های اعتقادی و ناامید ساختن مردم از آینده نظام اسلامی راهبرد دشمنان در جهت آسیب زدن به پایه‌های انقلاب اسلامی است، بنابراین عالمان دینی به خصوص ائمه جمعه وظیفه دارند نیازهای جامعه را به خوبی بشناسند و در این رهگذر برای حل مشکلات در کنار مردم راهکارهای کارگشا ارائه کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: حادثه شناسی، زمان شناسی، جریان شناسی و آگاهی نسبت به مسائل و حوادث روز دنیای اسلام و جهان رسالت اصلی طلاب حوزه‌های علمیه است که باید همواره در حوزه‌های استان جاری باشد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی یادآورشد: طلاب باید دارای برنامه و اهداف مشخص باشند و آگاهانه و عالمانه این مسیر نورانی را انتخاب کرده تا فردا پشیمان نشوند و برای آینده با امید و سخت‌کوشی مجاهدت کنند و هرگز دچار ضعف و یاس و بدبینی نشوند.
وی اضافه کرد: طلاب حوزه‌های علمیه به‌عنوان سربازان اردوگاه امام عصر(عج) باید با همت بلند برای پیروزی آرمان‌ها و شکست اغیار و ایادی کفار و منافقان کوشا باشند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی امید آفرینی در جامعه را از دیگر وظایف عالمان دینی و حوزه‌های علمیه عنوان کرد و گفت: اکنون موفقیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف نظام اسلامی به‌ دست آمده که باید این دستاوردهای ارزشمند به مردم معرفی شود.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: تقویت ارتباط جامعه روحانیت با جوانان و نوجوانان با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) نیز از دیگر وظایف این قشر است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه اراک، تحکیم بنیان خانواده و فرزند آوری، حضور فعال و موثر در فضای مجازی همراه با تولید محتوا، تقویت ارتباط جوانان با آرمان‌های نظام اسلامی، شهدا، امام راحل و مقام معظم رهبری و پرهیز از مهاجرت‌های غلط را از دیگر وظایف حوزه‌های علمیه برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار