معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: استان مرکزی یکی از قطب‌های فرهنگی و گردشگری در کشور است ولی با توجه به صنایع مختلف در این استان، بحث گردشگری و فرهنگی کمرنگ‌تر به نظر می‌آید.
کد خبر: ۱۰۲۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲ 12 January 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی به نقل ازروابط عمومی جهاددانشگاهی، حسن حسینی در ششمین دوره سلسله نشست های چشم‌انداز صنعت گردشگری در ایران که با موضوع «توسعه اکوتوریسم با محوریت کویر میقان» برگزار شد در خصوص راهکارهای جذب گردشگر در مناطق مختلف اراک از جمله کویر میقان و تالاب توضیحاتی بیان کرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی و به ویژه شهر اراک اگر به قدمت و تاریخ این استان نگاه کنیم متوجه خواهیم شد یکی از قطب‌های فرهنگی و گردشگری در کشور بوده اما با توجه به صنایع مختلف در این شهر بحث گردشگری و فرهنگی کمرنگ‌تر به نظر می‌آید و برای جذب گردشگر در این مناطق ابتدا باید زیر ساخت را آماده کنیم.
حسینی ادامه داد: این منطقه می‌‌تواند یکی از پایلوتهای اصلی جذب گردشگر در استان باشد که در حال تهیه طرحی جامع و کامل با بهره‌گیری از علم روز و لحاظ شدن مسائل زیست محیطی استان هستیم.
او یادآورشد: آماده سازی امکانات و شرایط گردشگر می‌تواند رونق اقتصادی و بهره گیری از تو.سعه گردشگری برای شهر اراک و استان را بدنبال داشته باشد.
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: امید می رود با اجرای این طرح بتوانیم بستری برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راستای توسعه اقتصادی منطقه تالاب میقان فراهم کنیم. در ادامه کوروش فیروزی مدیر دفتر کوروش سیر، گفت: شکار پرندگان مهاجر از مشکلات کویر و تالاب میقان به عنوان یکی از اماکن گردشگری شهر اراک است که باید با دقت بیشتری این مساله مهم پیگیری شود.
پرستو احمدی مدیر آموزشگاه راه جاده ابریشم هم درباره جذب گردشگر و آموزش لیدرهای مجرب توضیحاتی بیان کرد و گفت: با توجه به پتانسیل مختلف گردشگری استان مرکزی از جمله غار نخجیر، آبگرم و سرچشمه محلات و آثار مختلف هنری و فرهنگی، می توان راهنما آموزش داد تا بتوانیم تورهای گردشگری که از شهرهای مختلف کشور به استان سفر می کنند را همراهی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار