وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:معجزه قرآنی صورت گرفته در امامزاده ۷۲ تن ساروق، معجزه قرن است و مخاطب آن همه مسلمانان جهان هستند.
کد خبر: ۱۰۲۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴ 06 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،محمد مهدی اسماعیلی عصر پنجشنبه در جریان بازدید از امامزاده ۷۲ تن ساروق از اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی با همکاری استانداری مرکزی سال آینده در امامزاده ۷۲ تن ساروق خبرداد وافزود: امید است با تصمیم گیری های موثر بتوان برنامه‌ای شاخص در شان امامزاده ۷۲ تن این شهر انجام دهیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: این معجزه نشان می‌دهد جایگاه این امامزاده بسیار مبارک و مقدس است و همه باید از این جایگاه معنوی بهره‌مند شوند.
اسماعیلی افزود: قسمت قدیمی‌ امامزاده نیازمند بازسازی و مرمت است که باید در اسرع وقت انجام شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بازسازی بخش قدیمی این امامزاده با مشارکت اوقاف و میراث فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته و اعتبار مورد نیاز آن هرآنچه استانداری تشخیص دهد، بدون هیچ‌گونه بروکراسی اداری اختصاص می یابد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اقداماتی توسط سازمان میراث فرهنگی برای امامزاده ۷۲ تن ساروق انجام شده اما نگاه استانی سبب شده این امامزاده به پایگاه شاخص قرآنی تبدیل نشود.
محمد حسن آصفری افزود: طرح جامع امامزاده ۷۲ تن ساروق تهیه شده و اجرای آن نیاز به اعتبار دارد تا در راستای تبدیل این مکان به پایگاه قرآنی گام موثری برداشته شود.
وی ادامه داد: با توجه به وجود امامزاده ۷۲ تن و کربلایی کاظم ساروقی که معجزه قرن بود، نیاز است بسته فرهنگی در راستای معرفی کربلایی کاظم و احیای فرش این شهر تاریخی و فرهنگی تهیه شود.
بنای امامزادگان ۷۲ تن مربوط به سده ششم هجری است که در سال ۱۳۱۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار