معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: تاکسی‌ها در ناوگان حمل و نقل مسافری درون شهری به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مجاز به سوار کردن بیش از سه مسافر نیستند.
کد خبر: ۱۰۱۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷ 25 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،بهروز اکرمی در نشست ستاد مدیریت کرونا در استان مرکزی افزود: ۲ هزار و ۸۰۰ تاکسی در سطح شهر اراک فعال بوده و نیاز است به صورت روزانه این تاکسی‌ها توسط بازرسان تاکسی رانی این شهر رصد شده و آمار برخورد با متخلفان به صورت هفته‌ای ارایه شود.
وی ادامه داد: برخورد با متخلفان باید به صورت مرحله‌ای بوده و در مرحله نخست به این افراد تذکر داده شده و در مرحله دوم و سوم برخوردهای سختگیرانه تری برای آنان در نظر گرفته شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با یادآوری اختصاص مرکز جامع شهر اراک برای واکسیناسیون رانندگان وسایل نقلیه عمومی گفت: رانندگان وسایل نقلیه عمومی این شهر از جمله رانندگان اتوبوس، تاکسی و آژانس‌ها می‌توانند با مراجعه به این مرکز واقع در خیابان هپکو نسبت به تزریق دُز سوم واکسن کرونا اقدام کنند.
اکرمی یادآورشد: با توجه به مشاهده اُمیکرون در کشور، نیاز است با حساس کردن مردم و افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در استان مرکزی، از شیوع این سویه در استان جلوگیری کرد.
وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون را ۲ راهکار مهم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اعلام کرد و گفت: نیاز است شهروندان نسبت به دریافت دُز دوم و دُز یادآوری بیماری کووید ۱۹ اقدام کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان باید با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نسبت به ایجاد مرکز واکسیناسیون در کارخانجات در مدت یک هفته آینده اقدام کنند.
اکرمی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی وظیفه تامین واکسن و عوامل اجرایی را دارد و نیاز است سایر کارخانجات نیز با اختصاص یک مرکز، نسبت به واکسیناسیون کارکنان این واحدها اقدام کنند.
وی افزود: درمانگاه‌های شرکت نفت، نیروی انتظامی و سپاه روح الله استان مرکزی نیز نیاز است همکاری لازم را با دانشگاه‌ علوم پزشکی برای تسریع در واکسیناسیون عمومی داشته باشند.
اکرمی گفت: کارمندانی که سه ماه از تزریق دُز دوم آنان گذشته باید نسبت به تزریق دُز سوم واکسن کرونا اقدام کنند در غیر این صورت دستوالعمل اداری برای این افراد انجام می‌شود.
فرمانده انتظامی استان مرکزی هم گفت: نیاز است بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های این استان برای آموزش همگانی و پیشگیری از شیوع سویه جدید اُمیکرون در استان مرکزی مورد توجه قرار گیرد.
سردار حسن مفخمی شهرستانی افزود: افزایش مراکز واکسیناسیون از جمله راهکارهای تقویت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش شیوع کرونا در استان مرکزی بوده و باید علاوه بر مراکز ثابت، مراکز سیار نیز در استان توسعه یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: با توجه به سرعت شیوع سویه جدید اُمیکرون، برای جلوگیری از شیوع پیک جدید این بیماری، نباید آمارهای موجود مبنای تصمیم گیری برای مقابله با شیوع این سویه در استان و کشور قرار گیرد.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عادی انگاری و برگزاری مراسم از جمله نقاط تهدید در مقابله با شیوع سویه جدید اُمیکرون در استان است.
وی ادامه داد: اکنون فاصله گذاری اجتماعی در مراکز سربسته از جمله رستوران‌ها رعایت نمی‌شود و این مراکز از تهویه مناسب نیز برخوردار نبوده و خوابگاه‌های دانشگاه‌ها نیز وضعیت مناسبی ندارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: اکنون بیش از یک میلیون نفر در استان مرکزی دُز نخست، ۹۸۳ هزار و ۹۹۶ نفر دُز دوم و ۱۱۶ هزار و ۶۴۵ نفر دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
دکتر جمالیان گفت: ۹۱ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان مرکزی دُز نخست، ۸۱ درصد دُز دوم و ۱۰ درصد دُز سوم واکسن کرونا در استان مرکزی دریافت کرده‌اند.
وی ادامه داد: صبح جمعه مرکز واکسیناسیون فعال در شهر اراک فعال نبوده و نیاز است مرکز مصلی برای تزریق واکسن کرونا در این شهرستان از هفته آتی فعال شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علم پزشکی اراک هم گفت: ۲۵۷ مورد مثبت بیماری کووید ۱۹ در هفته آخر آذرماه در استان مرکزی مشاهده شد که تعداد این افراد نسبت به هفته چهارم آذرماعه ۲۱ درصد کاهش یافته‌ است.
دکترعلی علی‌محمدی افزود: تعداد موارد مثبت بیماری کووید ۱۹ در هفته چهارم آذرماه ۳۲۶ نفر بوده‌است.
وی ادامه داد: سه بیمار در هفته آخر آذرماه بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان مرکزی جان خود را از دست داده‌اند که تعداد این افراد نسبت به هفته چهارم این ماه ۵۷ درصد کاهش یافته‌ است.
معاون بهداشتی دانشگاه علم پزشکی اراک گفت: هفت نفر در هفته چهارم آذرماه بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان مرکزی جان خود را از دست دادند.
شهردار اراک هم گفت: تاکسی‌های این شهر موظف به سوار کردن سه نفر بوده و در صورت افزایش مسافر گیری توسط بازرسان سازمان تاکسی رانی و پلیس راهور با متخلفان برخورد می‌شود.
علیرضا کریمی افزود: شهرداری اراک برای پرداخت الکترونیکی کرایه اتوبوس‌ قراردادی با یکی از شرکت‌ها داشت که پس از اتمام قرارداد این شرکت به دلیل شیوع ویروس کرونا و ضرر و زیان حاضر به تمدید این قرارداد با شهرداری نشده‌ است.
وی ادامه داد: انعقاد قرارداد با یک شرکت جدید برای پرداخت کرایه اتوبوس‌های شهر اراک به صورت الکترونیکی در دستور کار شهرداری قرار دارد.
شهردار اراک گفت: اجرای سامانه هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل تاکسی و اتوبوس و سامانه الکترونیکی پرداخت کرایه در دستور کار شهرداری این شهر بوده و در سامانه هوشمند سازی ناوگانی علاوه بر پرداخت الکترونیکی کرایه زمینه آموزش و ارسال پیام برای رانندگان فراهم می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار