معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ورود هر کارمند بدون تزریق ۲ دُز واکسن کرونا در محل کار ممنوع است و افرادی که رعایت نکنند به تخلفات اداری معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۱۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ 12 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: در هفته دوم آذرماه ۵۳۸ مورد مثبت کرونا در استان مرکزی به ثبت رسیده که این آمار در هفته سوم به ۴۳۵ مورد کاهش یافته است.
وی یادآورشد: جای خوشحالی دارد که تعداد بیماران بستری در بیمارستان امیرالمومنین (ع) به‌ عنوان بیمارستان ویژه کرونا با کاهش چشمگیری همراه شده و تا صبح شنبه در این بیمارستان ۹ بیمار در بخش و سه بیمار در بخش آی‌سی‌یو بستری هستند.
وی تاکید کرد: تاکنون هیچ موردی از سویه جدید کرونا با عنوان اومیکرون در کشور و استان مرکزی مشاهده نشده است.
دکتر علیمحمدی ادامه داد: ۹۲ درصد جمعیت سنین ۱۲ تا ۱۸ سال استان مرکزی دُز اول و ۷۲ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند که از جمعیت ۷۷ هزار و ۷۳۸ مورد، ۷۱ هزار و ۲۸۳ مورد دُز اول و ۵۶ هزار و ۱۸۵ مورد، ۲ نوبت تزریق را دریافت کرده‌اند.
رئیس مرکز بهداشت استان گفت: نگرانی از بازگشایی مدارس و ادامه فعالیت‌های حضوری آموزشی به شرط رعایت دستورالعمل‌های مقابله‌ای وجود ندارد.
وی یادآور شد: در هفته دوم آذرماه ۵۳۸ مورد مثبت کرونا در استان مرکزی به ثبت رسیده که این آمار در هفته سوم به ۴۳۵ مورد کاهش یافته است همچنین شمار موارد بستری بیماران کرونا استان مرکزی از ۵۹ مورد در هفته دوم به ۴۴ مورد در هفته سوم رسیده است.
وی افزود: تعداد موارد بیماران کرونایی که خدمات سرپایی برای کووید ۱۹ این استان گرفته‌اند نیز از ۴۷۹ مورد در هفته دوم آذرماه جاری به ۳۹۱ مورد در هفته سوم کاهش یافته است.
دکتر علیمحمدی گفت: تعداد موارد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در استان مرکزی از ۱۰ مورد در هفته دوم آذرماه به ۱۶ مورد در هفته سوم آذرماه جاری افزایش داشته است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تعداد موارد مثبت شناسایی شده این ویروس در هفته سوم آذرماه نسبت به هفته دوم ۱۹ درصد کاهش، تعداد موارد بستری شده ۲۵ درصد کاهش، تعداد موارد سرپایی ۱۸ درصد کاهش یافته اما موارد مرگ و میر ۱۹ درصد افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار