نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت:تعمیق روابط دانشگاه و صنعت می‌تواند نتایج مثبتی در راستای توسعه صنعتی استان به دنبال داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۱۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷ 07 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در بازدید از شرکت ماشین‌سازی اراک افزود:تولید رقابتی تنها راه حضور در بازارهای جهانی و در نهایت توسعه اقتصادی کشور است.
وی یادآورشد: تولید رقابتی با هدف حضور در بازارهای جهانی و افزایش تولید ناخالص ملی، گره‌گشای مشکلات و پیش ‌نیاز توسعه اقتصادی کشور است، بنابراین تمام ظرفیت‌های مالی و ساختاری کشور باید در این زمینه هزینه شود.
وی ادامه داد: ساماندهی تولید و تقویت اصولی این بخش مورد تاکید مقام معظم رهبری در راهبردهای اقتصاد مقاومتی است و باید این نقشه مترقی به همت ظرفیت‌های انسانی و امکانات موجود در بخش‌های دولتی و خصوصی عملی شود
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: سرعت در کار، بهبود زمان دسترسی به نتیجه، کیفیت بخشی به تولید و قیمت تمام شده از عوامل مهم تولید رقابتی برای حضور در بازارهای جهانی است که باید مورد توجه صنایع قرار گیرد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: کشور ایران برای حضور در بازارهای جهانی و حتی منطقه‌ای با رقبای بزرگی همچون کشور چین باید رقابت کند که پیروزی در این عرصه همت‌های بلند، تقویت واحدهای فناوری، ایده‌پردازی و در نهایت تولید را می‌طلبد.
وی اضافه کرد: ظرفیت‌های تولیدی ارزشمندی در نقاط مختلف کشور و استان مرکزی به‌عنوان قطب چهارم صنعت کشور وجود دارد که باید با به روزرسانی عوامل تولید و بهره‌گیری از فناوری روز دنیا در مسیر تقویت تولید و تصاحب بازارهای جهانی گام برداشت.
امام جمعه اراک گفت: چین در گذشته به‌عنوان مرکز تولید دوچرخه در جهان شناخته شده بود و اوایل پیروزی انقلاب تعدادی اتوبوس از ایران به این کشور صادر شد اما اکنون در تمامی بخش‌های صنعتی سرآمد کشورهای جهان است و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: استان مرکزی ظرفیت تولیدی چشمگیری دارد که در صورت بهره‌گیری منطقی و کاربردی از آن‌ها و از طرفی حمایت دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها می توان کالاهای این استان را به تمام نقاط جهان صادر کرد و گامی اساسی در راستای تقویت بنیه اقتصادی مردم برداشت.
وی ادامه داد: تصاحب بازار مصرف سوریه باید اولویت شرکت‌های صنعتی و خدماتی کشور باشد چرا که امنیت این کشور توسط رزمندگان ایرانی تامین شد و اکنون که پای منافع مادی به میان می‌آید نباید اجازه داد کشورهای دیگر پا به عرصه اقتصادی آن بگذارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: شرکت‌ ماشین سازی اراک یک واحد پیمانکار عمده و مادرتخصصی است که اکنون نیز در سایه مدیریت کارآمد و نیروهای توانمند و متخصص توانسته ضمن تامین بازارهای مصرف داخلی زمینه صادرات را نیز به کشورهای همسایه فراهم کند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: با توجه به سفر قریب‌الوقوع ریاست جمهوری و هیات دولت به استان مرکزی باید چالش‌ها، ظرفیت‌ها و خواسته‌ حوزه صنعت استان فهرست‌بندی و در اختیارات مقامات بلندپایه دولت قرار بگیرد.
وی گفت: دستگاه های اجرایی به خصوص حوزه خدمات‌رسان نیز باید حمایت از تولیدکنندگان را در دستور کار خود قرار دهند و نسبت به توسعه اقتصادی استان و در نهایت کشور نقش آفرینی کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: توسعه پایدار، بالا رفتن نرخ بهروری و تولید ناخالص ملی و رشد ارزش افزوده تنها با سرمایه‌گذاری در بخش تولید محقق می شود و بالندگی این بخش نیز وابسته به خدمات کیفی نیروی انسانی ماهر در عرصه تولید است.
مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک هم گفت: با وجود تشدید تحریم‌ها، کمبود نقدینگی و تورم شمار قراردادهای این شرکت از پنج سال گذشته تا کنون هر سال ۱۲ درصد افزایش داشته و در مجموع تا پایان سال جاری ۶۰ افزایش قرارداد در این واحد تولید محقق می‌شود.
جعفر صفری افزود: پرداخت به‌هنگام حقوق پرسنل و مطالبات نیروهای پیمانکار بدون حتی یک روز تاخیر، ورود به فعالیت‌های جدید، متناسب با ماموریت شرکت از قبیل تأسیس واحد نوآوری در راستای حمایت از بخش خصوصی و ایده‌های نو، ورود به حوزه‌های فناور با رویکرد قراردادهای انتقال تکنولوژی و مشارکت برای تولید محصولات جدید، سرمایه گذاری حدود یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی برای نوسازی خطوط تولید کارخانه از مهمترین اقدامات شرکت ماشین سازی در اراک در پنج سال گذشته است.
وی، قرارداد طراحی و ساخت تجهیزات پتروشیمی های سیراف و دنا، قرارداد توسعه میادین نفتی بی‌بی حکیمه، امضای تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو و ماشین سازی اراک برای تولید ماشین آلات معدنی برای اولین بار در کشور مشارکت با هلدینگ کیمیا در خصوص ساخت تجهیزات معدنی را از دیگر اقدامات شرکت ماشین سازی اراک در بازه زمانی مذکور اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار