استاندار مرکزی گفت: دانشگاه‌ها مهد علم و ایده هستند که تاکنون نتوانسته‌اند نقش خود را در حل مسایل کشور به خوبی ایفا کنند.
کد خبر: ۱۰۱۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵ 06 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه در مراسم روز دانشجو در دانشگاه اراک افزود:دانشگاه ها باید با بستر سازی در جایگاهی باشند تا اثربخشی بر توسعه با حضور معنادار آن‌ها شکل بگیرد.
وی یادآورشد:شایسته سالاری، بومی گزینی و جوانگرایی ملاک اصلی در انتخاب مدیران است که دولت بر آن تاکید دارد و استان نیز از این رهنمود پیروی می‌کند.
وی افزود:به‌منظور تغییر و تحوالات مدیریتی استان نشست‌های مختلفی برگزار شده و حرف‌ها گفته شده است و مردم می‌توانند در پایگاه اطلاع رسانی استانداری گزیده این مباحث را پی بگیرند.
وی اظهار داشت: آلودگی هوا در اراک ریشه طولانی دارد و اکنون شهرهای بزرگ صنعتی مانند تهران، مشهد و اصفهان نیز با آن مواجه هستند و می‌توان گفت که این آلایندگی حاصل توسعه نامتوازن است.
استاندار مرکزی گفت: آلودگی هوا در شهرهای بزرگ صنعتی کشور در پی روند نامتوازن رشد صنعت ایجاد شده که در زمان خود به شدت مورد استقبال بود افراد با نفوذ می‌کوشیدند تا صنایع در شهر آنان مستقر شود و برخی تکالیف وجود داشته که باید در گذر زمان برای مهار آلایندگی انجام می‌شد و کوتاهی از آن‌ها سبب شده که اکنون فشار ایجاد شود و داشتن هوای سالم مطالبه بحق مردم باشد.
مخلص‌الائمه گفت: انتظار است دانشجویان با آگاهی و تعهد در شناخت و حل مسایل استان همکاری داشته باشند و مجموعه دولت را در امور همراهی کنند.
وی افزود: دولت‌ها وظیفه دارند که در چارچوب نظام فکری و الگوی خود که براساس آن حرکت می‌کنند،عدالت، آزادی، رفاه و امنیت را برای شهروندان خود تامین کنند.
استاندار مرکزی گفت: در شرایط کنونی تحقق مباحث مطرح شده با موانعی همراه است و انتظار است که دانشگاه و دانشجو با مسئله‌محوری در کنار دولت باشند و آنان را در پیشبرد برنامه‌ها یاری رسانند.
مخلص‌الائمه افزود: کشور با کمبود گاز مواجه است و در آینده ممکن است وضعیت مطلوبی نداشته باشیم و با توجه به برودت هوا و افزایش مصرف انرژی بدون شک در زمستان پیش رو قطعی برق در کشور وجود دارد اما ممکن است سهم استان مرکزی در این مهم کم باشد.
استاندار مرکزی افزود: بحران آب و کمبود گاز موضوعاتی نیستند که یک شبه ایجاد شده باشند و طبیعی است که یک شبه هم نمی‌توان برای حل آن‌ها راهکار داد و اگر مسئله‌ای به بحران تبدیل شود مقابله با آن سخت است و اگر روندی به ابر مسئله تبدیل شود به راحتی نمی‌توان مسیر آن را تغییر داد.
مخلص‌الائمه ادامه داد: انتظار از بدنه علمی استان مرکزی این است که پای کار باشند و با نظرگاه‌های کارآمد و اثربخش در موضوعات متنوع از جمله حل معضل آلایندگی نیروگاه شازند مشارکت کنند.
وی گفت: حلقه مدیریتی ارشد استان می‌کوشد در رایزنی با مواضع تصمیم‌ساز کلان برای به حداقل رساندن مازوت سوزی نیروگاه شازند تلاش کندو تاکنون نیز نشست‌هایی از سوی فرمانداران شازند و اراک با تشکل‌های مردم‌نهاد برگزار شده و مطالبات مردم در این زمینه به اندازه سر سوزنی جنبه امنیتی ندارد و در چهارچوب خودش باید پاسخ داده شود.
استاندار مرکزی گفت: تحقق مسئله مدیران جوانگرا و خوشفکر و نخبه اهمیت زیادی دارد و همه باید حمایت کنند چراکه در پاره‌ای موارد به محض انتخاب یک مدیر جوان برای تکیه بر سکان اجرایی یک مجموعه دولتی همان افرادی که شعار جوان‌گرایی می‌دهند نسبت به رزومه آن فرد موضع گرفته و شرایط تخریب وی را مهیا می‌کنند و همه باید بکوشند تا این مشکل در صحنه سیاسی کشور حل شود.
مخلص‌الائمه ادامه داد: دولت در شرایطی کارش را اغاز کرده که حوزه اقتصادی با مشکلای در بهره‌وری، رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری مواجه است و حاکمیت تورم بالای ۵۰ درصد و فروش اوراق قرضه و مالی تا سال ۱۴۰۳ موضوعی دشوار است اما مجموعه دولت به دنبال اتفاقات خوب است.
وی افزود: تیمی که معتقد بود لازم نیست نفت فروش رود که جمهوری اسلامی با استکبار مبارزه کند با تیمی که شبانه‌روزی دارد می‌کوشد تا فروش نفت رو به رشد باشد متفاوت است و اینجانب به‌عنوان عضو کارگروه فروش نفت خام کشور هر هفته این مسائل را رصد کرده وشرایط به سمت مطلوب حرکت می‌کند و امید می‌رود که در حوزه اقتصادی سیاسی اتفاقات خوبی بیفتد.
استاندار مرکزی اظهار داشت:سال آینده رشد اقتصادی هشت درصد برای کشور هدفگذاری شده و این مهم کانون تمرکز دولت است و اگر امسال مقابله با کرونا و واکسیناسیون در دستور کار دولت بود و توفیقات بسیار خوبی کسب شد و به کمک جامعه پزشکی و کادر درمان به جایی رسیده‌ایم که می‌توان سال آینده کانون توجه دولت به مسائل اقتصادی متمرکز شود.
مخلص‌الائمه گفت: سهم استان مرکزی از این رشد هفت و دو دهم درصد است و بخش‌های کشاورزی و صنعتی و مولد استان باید در این چارچوب حرکت کنند و ساختار بودجه نیز دچار تحول جدی خواهد شد و بخش علمی و فناوری استان مورد توجه است.
وی افزود: استان مرکزی ظرفیت بالای علمی و دانشگاهی دارد و ۱۰۰ هزار دانشجو در این استان تحصیل می‌کنند و شایسته است که با این داشته‌ها به قطب فناوری تبدیل شود.
استاندار مرکزی افزود: ظرفیت‌های استان مرکزی بیشتر از مشکلاتش است و بسیاری از استان‌های کشور چنین ظرفیت‌هایی ندارندو می‌طلبد از آن‌ها به درستی در مسیر آبادانی استان استفاده کرد و رمز موفق در این راه مشارکت تمامی بخش‌های علمی، فناوری، دانشجویی و تشکل‌ها با مجموعه دولت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار