: در هفت ماهه امسال ۷۸ هزار و ۳۳ تن انواع کالا به ارزش ۸۶ میلیون و ۱۳۳ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از صد درصد رشد داشت
کد خبر: ۱۰۰۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷ 31 October 2021

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی، یوسفی منش گفت: هفت ماهه سال ۱۴۰۰، رشد تجارت خارجی گمرکات مازندران همچنان ادامه دارد و در این مدت بالغ بر ۲ میلیون تن کالا به ارزش ۸۱۰ میلیون و ۷۹۶ هزار دلار بین گمرکات مازندران و کشور‌های جهان مبادله شده است.


ناظر گمرکات مازندران با بیان رشد تجارت خارجی در هفت ماهه سالجاری اظهارداشت: مقایسه آمار تجارت خارجی کشور در این مدت با مدت مشابه پارسال حاکی از رشد ۲ درصد در وزن و ۳۱ درصد در ارزش مجموع کالا‌های مبادله شده بین گمرکات مازندران با سایر کشور‌های دنیا است.

علی یوسفی منش افزود: از کل ۲ میلیون و ۱۶ هزار تن کالا‌های صادراتی و وارداتی در مدت مذکور، ۵۱۴ هزار و ۱۸ تن به ارزش ۱۵۷ میلیون و ۸۱۵ هزار دلار به صادرات اختصاص داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل از حیث وزن ۲۲ درصد و از لحاظ ارزش ۴۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات مازندران گفت: در هفت ماهه سال‌جاری یک میلیون و ۵۰۲ هزار تن کالا به ارزش ۶۵۲ میلیون و ۹۸۱ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ از نظر وزن ۴ درصدکاهش و از لحاظ ارزش ۲۸ درصد افزایش داشت.

یوسفی منش تصریح کرد: بخش اعظم کالا‌های وارداتی به گمرکات مازندران را نهاده‌های دامی، اقلام مصرفی و واسطه‌ای تولید تشکیل می‌دهد.

او افزود: پنج مقصد مهم صادرات کالا‌های ایرانی در مدت مذکور، روسیه با ۱۵۲ هزار و ۶۷۱ تن کالا به ارزش ۳۳ میلیون و ۸۳۴ هزاردلار، قزاقستان با ۱۲۵ هزار و ۵۴۵ تن کالا به ارزش ۱۱ میلیون و ۹۲۱ هزار دلار، ترکمنستان با ۱۱۵ هزارو ۵۰۸ تن به ارزش ۱۰ میلیون و ۹۴۸ هزار دلار، عراق با ۷۷ هزارو ۴۹۷ تن به ارزش ۶۵ میلیون و ۱۰۱ هزار دلار و افغانستان با ۷ هزار و ۳۴ تن به ارزش ۳ میلیون و ۸۴۷ هزار دلار بودند.

ناظر گمرکات مازندان و مدیرکل گمرک نوشهر ۱۰ قلم نخست صادرات گمرکات مازندران در این مدت را سیمان، موادمعدنی، نفت سفید و نفت خام، فرآورده‌های لبنی، چوب واشیا چوبی، مواد پلاستیکی، فرآورده‌های گوناگون خوراکی، کاغذ، فلزات معمولی و مصنوعات ومحصولات ازموادمعدنی عنوان کرد.

یوسفی منش پنج کشور مبدأ واردات کالا به ایران را روسیه با ۵۸۱ هزار تن به ارزش ۲۷۱ میلیون و ۹۳۰ هزار دلار، امارات متحده عربی با ۳۱۲ هزار تن به ارزش ۱۲۵ میلیون و ۵۹۲ هزار دلار، قزاقستان با ۲۹۰ هزار تن به ارزش ۹۷ میلیون و ۸۰۶ هزار دلار، ترکیه با ۱۰۳ هزار تن به ارزش ۵۰ میلیون و ۳۱۸ دلار و ترکمنستان با ۴۱ هزار تن به ارزش ۳۷ میلیون و ۴۳۱ دلار برشمرد و گفت: جو دامی، ذرت دامی، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی ونباتی، گندم، کک نفتی، چوب، روغن پایه، کاغذ، ماشین آلات و اجزا آن و محصولات شیمیایی ده قلم عمده کالا‌های وارداتی در این مدت بودند.

او در خصوص آمار ترانزیت خارجی کالا از گمرکات مازندران نیز گفت: در هفت ماهه امسال ۷۸ هزار و ۳۳ تن انواع کالا به ارزش ۸۶ میلیون و ۱۳۳ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از صد درصد رشد داشت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار