رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین گفت: فاز اول استحکام بخشی و مرمت بقعه بنای تاریخی امامزاده عباس خمین به پایان رسید.
کد خبر: ۱۰۰۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰ 26 October 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، علی مشهدی افزود: بنای تاریخی امامزاده عباس روستای رباط ارجمند خمین متعلق به اواخر دوره صفویه است که در اثر مرور زمان دیوارهای اصلی دچار فرسودگی و آسیب شده بود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین اعتبار اختصاص یافته برای مرمت این بنای تاریخی را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این مرحله، عملیات آواربرداری جانبی حدود ۲۰۰ تن نخاله انجام شد و همچنین عملیات استحکام بخشی پی و دیوار چینی به مساحت ۱۵۰ متر مربع اجرا شد.
مشهدی ادامه داد: نصب ناودانی‌های روباز عمودی، شیب‌بندی مناسب پشت بام و دفع نم زمین‌های کشاورزی اطراف بنا از اقدامات دیگری بود که در این مرحله از مرمت انجام شد.
او با اشاره به اینکه مرمت این بقعه به صورت امانی و با نظارت و کارشناسی میراث‌فرهنگی انجام شده است افزود: تعویض و نوسازی تمامی پنجره‌ها بصورت سنتی و همگون با بنا انجام شده است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین یاد آور شد: بنای تاریخی امامزاده عباس خمین مربوط به دوره صفویه در تاریخ۸۵/۸/۲۷ به شماره۱۶۴۴۴
در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار