مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی از اجرای بسته‌ی تحولی ارتقای سواد حرکتی دانش‌آموزان ابتدایی با هدف سنجش و شناسایی وضعیت سواد حرکتی و افزایش سرانه فعالیت بدنی ۳۰ درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲ 25 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، بهرام حسین آبادی در این مراسم که در آموزشگاه حاج عراقچی اراک برگزار شد گفت: در سند تحول بنیادین در برنامه ابلاغی سال ۱۴۰۰، بسته‌ی تحولی ارتقای سواد حرکتی دانش‌آموزان ابتدایی با هدف سنجش و شناسایی وضعیت سواد حرکتی دانش‌آموزان دوره ابتدایی و افزایش سرانه فعالیت بدنی دانش‌آموزان ابلاغ شده که طی دو مرحله ویژه ۳۰ درصد از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهری در استان اجرا می‌شود.
وی افزود: رشدسوادحرکتی از جمله مؤلفه ای کلیدی درتوسعه ویژگیهای جسمانی وحرکتی افراداست در این طرح تلاش بر این است ضمن آگاهی بخشی به ذینفعان، سواد حرکتی دانش آموزان ابتدایی مورد ارزیابی قرار گرفته و با برنامه تمرینی مشخصی ارتقا یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: در این طرح به دنبال ارتقاء سواد به معنی تغییر مثبت به سمت تحرک جسمانی و بدنی دانش آموزان از بنیاد و پایه ابتدایی هستیم و میزان توان حرکتی را آنان با آیتم های مختلف سنجیده می شود.
حسین آبادی اظهار داشت: در این پروژه، با برنامه ریزی مطلوب در تمامی سطوح با تأکید بر مشارکت حداکثری مدیران، معلمان، اولیا و سایر بخش های مرتبط، ضمن ترغیب دانش آموزان به انجام فعالیتهای حرکتی و ورزشی نقش مؤثر خود را ایفا می کند و از این رهگذرسواد حرکتی دانش آموزان ارتقا می یابد.
وی افزود: سعی کرده ایم با برنامه ریزی خوب منجمله آموزش مدرسین خانواده و اولیا، مدیران مدارس، معلمین تربیت بدنی و آموزگاران پایه طرح تحولی را با کیفیت مطلوب انجام دهم و امید می رود با مشارکت همه ارکان و اعضای ستاد اجرایی بویژه مشارکت فعال والدین اهداف پروژه محقق شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به سالن های ورزشی احداث شده در سازه مدارس ابتدایی به عنوان کلاس درس یادآورشد : تلاش ما بر این است که در خصوص دانش آموزان شناسایی شده در غربالگری اولیه که دارای مشکلات جدی در بحث سواد حرکتی هستند، مداخلات تمرینی رایگان حضوری با رعایت همه پروتکل های بهداشتی را داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار