نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: هفته وحدت بیانگر کرامت و عظمت امت اسلامی است.
کد خبر: ۱۰۰۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴ 22 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: باید از این فرصت برای انعکاس هر چه بیشتر همگرایی و همبستگی مسلمانان استفاده کرد.
وی با بیان اینکه هفته وحدت فرصتی برای تقویت عهد و پیمان با پیامبر (ص) و امام صادق (ع) محسوب می‌شود یادآورشد: نقش اساتید حوزه و دانشگاه در تحقق این مهم سنگین و ارزشمند است.
امام جمعه اراک با بیان اینکه قرآن و سنت نبوی از سرمایه‌های اصلی مسلمانان و اساس تمدن اسلامی است گفت: همه مذاهب اسلامی باید از این گنجینه غنی به بهترین وجه استفاده کنند و وحدت با پیروی از سیره نبوی و تمسک به حبل الله محقق می‌شود.
وی ادامه داد: تعیین هفته‌ای برای وحدت متضمن حکمت و نکاتی ظریفی است که توجه به آن‌ها برکات مضاعفی را در بهره‌مندی از میلاد دردانه هستی، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) نصیب مسلمانان و جهان اسلام می‌کند.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه نیاز است که پیام این هفته در تمامی لایه‌های مختلف جامعه بسط داده شود افزود:توجه به مشترکات موجود دینی در جهان اسلام امری ضروری است و این مهم با همبستگی هر چه بیشتر مسلمانان و اتحاد در مقابل دشمنان محقق می‌شود.
وی اظهار داشت:تحول فکری و اخلاقی جامعه بر پایه فرهنگ اهل بیت(ع) و قرآن ،آرمان اصلی انقلاب اسلامی است و آحاد جامعه به خصوص روحانیت نسبت مرزهای اعتقادی، اخلاقی، فکری مسئول هستند و هرگونه غفلت و سهل‌انگاری در این مسیر آثار تلخی به‌دنبال دارد و گناهی نابخشودنی است.
وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی همواره به‌دنبال توطئه‌پراکنی علیه آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی هستند گفت: همه وظیفه دارند در سنگر صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌ها نقش آفرینی کنند.
وی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان زادگاه امام راحل بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است افزود:این استان باید در تمامی بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به‌خصوص در پاسداری از فرهنگ اهل بیت(ع) الگوی تمامی کشور باشد.
وی با بیان اینکه کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از تورم مهمترین دغدغه و درخواست مردم از دولت سیزدهم است گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی موجود، توانمندسازی، تامین کالاهای اساسی و حفظ عمومی قیمت‌ها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد بنابراین تعهدات جدیدی که باعث کسری بودجه شود به‌هیچ عنوان به مصلحت نظام و مردم نیست و دولتمردان باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار