سرپرست بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک گفت: این مرکز درمانی تنها مرکزی است که بیماران کرونایی را پذیرش نمی کند و به دیگر خدمات می پردازد.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳ 13 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر رضا شجاعی افزود: بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک را می توان تنهاترین مرکز درمانی پاک (از لحاظ کرونایی) یاد کرد، اما جایگاه مخصوصی را برای بیمارانی که در حین بستری، ابتلاء آنها به کرونا مسجل می شود را در نظر گرفته و از سایرین جدا می کنیم.
وی یادآورشد: بخش ایزوله این بیمارستان برای مبتلایان به کرونا دارای ۴ تخت است که پس از طی مراحل ایزوله سازی به سایر سانترها و مراکز درمانی برای درمان قطعی تر اعزام می کنیم.
وی تاکید کرد: افراد بستری و مراجعه کنندگان به این مرکز، نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته اند به طوریکه به طور میانگین بستری ۱۹۰ مراجعه کننده در روز به ثبت می رسد.
دکتر شجاعی افزود: سانحه دیدگان و بیماران تصادفی عمده بیماران مراجعه کننده به این مرکز هستند و اکثر آنها نیز در سنین فعال یعنی بین ۳۰ تا ۵۰ سال و بعضاً در سنین ۲۰ تا ۳۰ و در مواردی افراد با سن بالاتر که شامل بیماران مغزی و عروقی و نیز تصادفات می باشند، هستند.
سرپرست بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک همچنین یادآور شد: این حجم از مراجعه و میزان بالای بستری به دلیل، سانتر تروما، جراحی مغز و اعصاب و نورولوژی اراک و استان بودن این مرکز آموزشی و درمانی است.
وی افزود: با توجه به برداشته شدن محدودیت های سنی و سهولت در تزریق واکسن و تسهیلاتی که دانشگاه علوم پزشکی اراک محیا کرده، از همشهریان خود می خواهیم احتمام لازم را در فرایند سریع واکسییناسیون به کار ببندند و در کنترل و مدیریت این بیماری کادر خسته درمان را یاری و حمایت کنند.

دکتر شجاعی گفت: رعایت پروتکل ها را همچنان باید جدی گرفت و حتی افرادیکه واکسن می زنند نیز باید رعایت کنند چراکه ایمنی صددرصدی ایجاد نکرده و احتمال ابتلا مجدد وجود دارد، اما با این مزیت که در صورت ابتلاء مجدد، خطر کمتری در کیمن افراد خواهد بود.

وی افزود: با توجه به افزایش بالای بیماران ترومایی(تصادفی) بخش آی سی یو این مرکز تقریبا تکمیل است و امیدواریم با توجه به مراجعه کننده بالای این بیمارستان، بیماران این بخش هر چه سریع تر بهود یابند تا بیماران پشت خط انتظار، نیز بتوانند از خدمات این بخش استفاده کنند.

وی در پایان به فضای فیزیکی کم و محدود ساختمان این مرکز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با سه بخش آی سی یو که به صورت شبانه روزی و استقرار یک پزشک متخصص مراقبت های ویژه مقیم به بیماران ارائه خدمت می کنیم که امیدواریم با افتتاح و راه اندازی ساختمان جدید بتوان خدمات با کیفیت تر و مناسب تری به تعداد بیشتری از بیماران اراده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار