کانون خانواده پایدار استان مرکزی با هدف ارتقای سطح سلامت خانواده‌ها و پیشگیری و کاهش طلاق در هفته ازدواج به همت مرکز مشاوره معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک فعال شد.
کد خبر: ۹۷۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲ 14 July 2021

به گزارش تابناک مرکزی، ابوالفضل امیریان مسئول مرکز مشاوره دانشگاه آزاداسلامی واحد اراک گفت: به همت مرکز مشاوره معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه و طی امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی، استانداری استان مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی؛ کانون خانواده پایدار استان با هدف ارتقای سطح سلامت خانواده‌ها و پیشگیری و کاهش طلاق در هفته ازدواج فعال شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌های پیش روی این مرکز، زوجین استان (به جز شهرهای ساوه،خمین و زرندیه)، به منظور ثبت ازدواج، بعد از انجام آزمایش خون  به مدت 6 ساعت زیر نظر کانون خانواده پایدار و مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک آموزش‌هایی در زمینه اخلاق و احکام خانواده در اسلام، حقوق زوجین، بهداشت و سلامت جنسی و مهارت‌های روانشناختی در خانواده را در فضای اسکای‌روم آموزش می‌بینند.

وی گفت: در این طرح بیش از 30نفر از اساتید برجسته استان در حوزه‌های مربوط با مرکز مشاوره دانشگاه همکاری می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود بیش از 7 هزار زوج در این طرح آموزش های لازم را فراگیرند.

امیریان اظهار کرد: ارائه خدمات مشاوره فردی به زوجین در معرض خطر ، ارائه برنامه‌های آموزشی تکمیلی به زوجین در حین ازدواج و همچنین گسترش ارائه خدمات مشاوره ای  و دوره های آموزشی مرتبط با تحکیم بنیان خانواده، فرزندآوری، فرزندپروری و سایر برنامه‌های مرتبط با بهداشت و سلامت خانواده از برنامه های پیش روی مرکز مشاوره است که در طول مدت تفاهم‌نامه از طرف مرکز مشاوره دانشگاه دنبال خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار