آیین کلنگ زنی ساخت ۱۰ پایگاه خیرساز اورژانس پیش‌ بیمارستانی کلانشهر اراک با حضور مسئولین برگزارشد.
کد خبر: ۹۰۰۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳ 16 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه این مراسم، گفت: این کلنگ‌زنی ها به صورت همزمان و به مناسبت روز اورژانس انجام و با ساخت و تکمیل این پایگاه ها، ۸ پایگاه شهری و دو پایگاه جاده‌ای، به تعداد پایگاه های اورژانس شهرستان اراک افزوده می‌شود.
دکتر پریا بهرامی افزود: این پایگاه ها به همت رییس و معاونین دانشگاه، شهردار و اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک و البته خیران سلامت، ساخته خواهد شد.
وی تاکید کرد: با توجه به کمبود تعداد پایگاه ها نسبت به تراکم جمعیت شهری این ۱۰ پایگاه با هدف کاهش فشار کاری به روی سایر همکاران و البته کاهش زمان حضور بر بالین بیماران و مصدومان سوانح، ساخته خواهد شد.
رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت های پزشکی استان مرکزی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه میانگین حضور همکاران اورژانس بر بالین بیمار در سطح کشور ۱۵ دقیقه و در شهرستان اراک حدود 10 دقیقه است، گفت: با توجه به جمعیت زیاد کلانشهر اراک به دلیل صنعتی بودن و مراودات کاری فراوان و بالا بودن تعداد سوانح کاری و دیگر سوانح، امیدمی رود با راه اندازی این پایگاه ها، شاهد ارتقا و افزایش کیفیت خدمات به همشهریان خود باشیم.
دکتر بهرامی افزود: این پایگاه ها در وسعتی به متراژ ۱۴۱ متر و هر کدام با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان که توسط خیران برای ساخت تخصیص داده شده، ساخته و با تجهیز آمبولانس و دیگر وسایل که بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است، هزینه هر پایگاه حدود ۴ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار