رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خمین گفت: با پیگیری مسئولین این شهرستان و نگاه ویژه مجموعه وزارت بهداشت تحول در حوزه سلامت زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی، با ارتقاء شبکه بهداشت و درمان به دانشکده علوم پزشکی در سال ۱۳۹۵ تحول در حوزه سلامت دوچندان شده است.
کد خبر: ۸۹۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲ 10 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر مجتبی دیده دار رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خمین در دیدار با مدیر مسئول پایگاه خبری تابناک مرکزی افزود:با گذشت بیش از ۴ سال از عمر دانشکده نوپای خمین، اقدامات موثری در حوزه های آموزش، بهداشت و درمان این دانشکده رقم خورده که حاصل تلاش ها و پیگیری های بی وقفه مسئولین و کارکنان این مجموعه بوده است.
وی یادآورشد :با شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در شهرستان خمین از همان ابتدا اقدامات پیشگیرانه در دستور کار دانشکده و مسئولین شهرستانی قرار گرفت و با اعمال زودهنگام قرنطینه ها و اتخاذ تمهیدات لازم در حوزه بهداشت و درمان و همراهی و همدلی مسئولین و مردم، بیماری کرونا هم اینک در این شهرستان تحت کنترل است و به جز مرداد ماه که مدتی در وضعیت قرمز قرار داشتیم، مشکل خاصی در حال حاضر وجود ندارد.
وی ادامه داد:با وجود بیمارستان امام خمینی(ره) به عنوان تنها بیمارستان شهرستان و با تلاش مدافعان سلامت و برنامه ریزی انجام شده، در کنار ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی، سایر بخش های بیمارستان فعال و به بیماران ارائه خدمت صورت گرفته است.
دکتر دیده دار گفت: ۱۲ واحد مسکونی vip برای خوابگاه پزشکان در حال ساخت است که هم اینک دارای ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی است و در دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.
سرپرست معاونت توسعه منابع دانشکده علوم پزشکی خمین هم گفت: هر دوهفته یک بار به منظور پیگیری مطالبات دانشکده و مردم منطقه با معاون وزیر محترم بهداشت دیدار داریم و با پیگیری های انجام شده و جذب اعتبارات لازم معوقات کارکنان که در گذشته به مدت۱۲ ماه بود به ۱۰ ماه کاهش پیدا کرده و در آینده نزدیک این رقم به ۸ماه کاهش پیدا خواهد کرد.
عبدالصمدصمدی افزود: در هفته گذشته با هماهنگی های انجام شده، حضور ۱۴ متخصص از تهران برای حضور در شهرستان خمین و ارائه خدمات تخصصی نهایی شده است وهم اینک در حال تهیه مقدمات لازم برای حضور این پزشکان متخصص در شهرستان هستیم.
سرپرست معاونت توسعه منابع دانشکده علوم پزشکی خمین یادآورشد : صدور مجوز های تولید ماسک برای کارگاه ها به منظور تامین نیازهای شهرستان ،تامین وسایل حفاظت فردی، دارو و تجهیزات پزشکی از جمله تخت های آی سی یو برای بیماران کرونایی از دیگر اقدامات صورت گرفته این دانشکده است.
وی ادامه داد: در کنار مقابله با بیماری کووید ۱۹، اجرای پروژه های عمرانی دانشکده هم متوقف نشده و با پیگیری های مستمر از وزارت بهداشت اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه ها تامین و با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال اجرا است.
وی گفت: پروژه هایی از قبیل مسکن اقامتی پزشکان، ساختمان امحا زباله، بخش های اورژانس و آی سی یو بیمارستان، ساختمان EOC و پایگاه دوم اورژانس ۱۱۵ شهری در حال انجام و در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.
عبدالرحیم علیپور مدیر مسئول خبرگزاری تابناک مرکزی در این جلسه با اشاره به اینکه این اقدام کادر درمانی همانند یک جهاد مقدس در دوران دفاع مقدس است گفت: به سهم خود که یک رسانه غیر دولتی و مردمی هستیم از زحمات کادر درمانی در شهرستان خمین قدردانی می کنیم واز کلیه کارکنان، پزشکان و پرستاران و کادر درمانی به خاطر زحمات خالصانه شان سپاسگزاریم.
وی یادآور شد: نعمت بزرگی که شما در سطح شهرستان خمین دارید وجود یک نماینده انقلابی به دور از وابستگی جناحی و یک نماینده ارزشی و مردمی است که خوشبختانه با تمام وزرا یک ارتباط نزدیک دارد و با وجود چنین ظرفیتی می توان امید داشت مشکلات پیش پای مردم این شهرستان با نتایج خوب برطرف شود.
گفتنی است در پایان این مراسم، عبدالرحیم علیپورمدیر مسئول پایگاه خبری تابناک مرکزی، با اهداح لوح تقدیر اززحمات دکتر دیده دار و کادر درمانی علوم پزشکی خمین قدردانی کرد.
در۱۴تیرماه جاری مراسم تجلیل از مجاهدان عرصه مبارزه با ویروس کرونا در دفتر تابناک مرکزی برگزارشد واین مراسم بدلیل عدم حضور دکتردیده دار، در خمین برگزارشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار