استعفای فرماندار اسلامشهر؛
به گزارش تابناک؛ اخبار غیررسمی استعفای "امراله حقیقی" فرماندار اسلامشهر؛ احتمال کاندیداتوری وی در انتخابات مجلس در ساوه و زرندیه! را تقویت می کند! براین اساس؛ احتمال حضور علی اکبر کریمی در انتخابات مجلس، دور از ذهن بنظر می رسد.
کد خبر: ۱۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۵ 17 March 2015

اخبار غیررسمی استعفای "امراله حقیقی" فرماندار اسلامشهر؛ احتمال کاندیداتوری وی در انتخابات آتی مجلس در ساوه و زرندیه! را تقویت می کند! حقیقی از چهره های سیاسی شناخته شده در ساوه و زرندیه بوده و سابقه بخشدار زرندساوه(زرندیه فعلی)و فرماندار خمین را در کارنامه دارد.

براین اسای؛ احتمال حضور علی اکبر کریمی در انتخابات آتی دور از ذهن بنظر می رسد.

معاون سیاسی استاندار تهران؛ استاندار تهران با استعفای فرماندار شهرستان قدس برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس موافقت کرد. همچنین 3 فرماندار دیگر این استان برای کاندیداتوری به صورت شفاهی درخواست استفعا دادند. اما هنوز به صورت رسمی و کتبی ابلاغ نشده است.

شهاب‌الدین چاوشی معاون سیاسی استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه طبق قانون، مقامات دولتی که تصمیم دارند برای انتخابات مجلس اعلام کاندیداتوری کنند تا 6 ماه قبل از زمان برگزاری انتخابات فرصت دارند، اظهارداشت: فرماندار شهرستان قدس در همین رابطه و برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس استعفای خود را به استانداری ارائه کرد که توسط استاندار تهران مورد موافقت قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: 3 فرماندار دیگر استان تهران هم به صورت شفاهی برای اعلام کاندیداتوری درخواست استفعا دادند اما هنوز به صورت رسمی و کتبی ابلاغ نشده است؛ لذا این افراد طبق قانون تا 6 ماه قبل از برگزاری انتخابات وقت دارند که استعفا دهند.

شنیده ها حاکی است؛ امراله حقیقی، فرماندار اسلامشهر یکی از 4 فرماندار استان تهران است که بمنظور کاندیداتوری در انتخابات آتی مجلس، استعفا داده است. گفتنی است این خبر توسط مسئولان مربوطه تایید نشده و باید منتظر بود تا در روزهای آینده خبر رسمی استعفای فرماندار اسلامشهر اعلام شود.

امراله حقیقی سابقه بخشدار زرند ساوه(شهرستان زرندیه فعلی) و فرماندار خمین را در کارنامه خود دارد.

گفتنی است وی از چهره های سیاسی اصلاح طلب در استان مرکزی به حساب می آید و در اجتماعات و نشست های اصلاح طلبان این استان، بویژه ساوه و زرندیه حضور نسبتا فعال دارد.

نکته دیگر این که معاون سیاسی استاندار تهران در گفتگو با خبرگزاری فارس، خبری درباره استعفای هیچیک از بخشداران استان تهران اعلام نکرده است.

براین اساس، علی اکبر کریمی بخشدار بخش بوستان استان تهران که از کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس در ساوه و زرندیه بشمار می رود، نیز استعفا نداده و حضورش در انتخابات آتی مجلس در هاله ای از ابهامات قانونی به سر می برد.

گفتنی است، علی اکبر کریمی در ماه های اخیر حضور پر رنگی در ساوه و زرندیه داشته و تحرکات این چهره سیاسی در منطقه، تحلیلگران را برآن داشته تا وی را در لیست کاندیداهای احتمالی مجلس در ساوه و زرندیه قرار دهند.

*** بخشنامه وزیرکشور درخصوص مهلت استعفا تا یکم اسفند؛ دستورالعمل قانونی؟! یا توصیه؟!

به گزارش فارس؛ معاون سیاسی استاندار تهران تصریح کرد: "توصیه وزیر کشور این بوده برای اینکه شبهه‌ای به وجود نیاید مسئولان دولتی تا آخر اسفند ماه تکلیف استعفای خود را مشخص کنند اما در عین حال و طبق قانون منعی در این رابطه وجود ندارد و آنها می‌توانند تا 6 ماه قبل از برگزاری انتخابات فعالیت دولتی داشته باشند."

این اظهارات معاون سیاسی استاندار تهران؛ شبهاتی را در خصوص ابلاغ بخشنامه توسط وزیرکشور و تعیین یکم اسفند بعنوان آخرین مهلت قانونی مدیران وزارت کشور برای استعفا و حضور در انتخابات مجلس و... ایجاد کرده و با سخنان صریح رحمانی فضلی مغایرت دارد.

وزیرکشور در همایش معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور، با تاکید بر اینکه کلید انتخابات از امروز(22 دیماه سالجاری) در وزارت کشور زده شده است، اعلام کرد: "من یک بخشنامه به تمامی دستگاه‌های مرتبط با وزارت کشور ارسال کرده‌ام که هر کس می‌خواهد فعالیت انتخاباتی داشته باشد و یا طرفدار حزب و گروهی باشد، تا اول اسفند ماه می‌تواند استعفا بدهد و بعد از اسفند، هیچ استعفایی را نمی‌پذیرم." همچنین، رحمانی فضلی با بیان اینکه آبروی دولت را خرج هیچ فرد و گروهی نمی‌کنیم، تصریح کرد: با هرکس که خود را مدیون گروه یا جریان خاصی بداند برخورد می‌کنم."

براساس بخشنامه وزیرکشور و در پایان مهلت قانونی؛ تنها 4 فرماندار در استان تهران برای حضور در انتخابات مجلس استعفای خود را اعلام کرده اند. بنابراین حضور چهره هایی چون علی اکبر کریمی، کاندیدای احتمالی مجلس در ساوه و زرندیه و بخشدار فعلی بخش بوستان استان تهران؛ در انتخابات آتی مجلس، برخلاف بخشنامه وزیرکشور و دور از ذهن می باشد. چراکه براساس گفته معاون استاندار تهران، هیچیک از بخشداران این استان استعفای خود را اعلام نکرده اند.

در مقابل، درصورت صحت خبر استعفای فرماندار اسلامشهر؛ می توان "امراله حقیقی" را کاندیدای احتمالی مجلس در ساوه و زرندیه دانست. سوابق فعالیتهای سیاسی و مدیریتی حقیقی در استان مرکزی و بویژه ساوه و زرندیه، براین موضوع تاکید دارد.

مگر آنکه طبق گفته های چاوشی، معاون سیاسی استاندار تهران، این دستور رحمانی فضلی و بخشنامه وزیرکشور را بعنوان توصیه ای از سوی وزیر قلمداد کنیم!!!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار