در پی خواسته مردم برای پوشش تلویزیونی دیدارهای ورزشی
تابناک: با توجه به جایگاه فراجناحی صداوسیما در ساختار قانون اساسی ایران، این نهاد باید به گونه‌ای رفتار کند که تمام مردم از عملکرد و رفتار آن احساس رضایت کنند و به این فکر نکنند رسانه‌ای که باید نظرات آنها را منعکس کند مسیری خلاف جهت جلب رضایتمندی مردم را در پی گرفته است.
کد خبر: ۱۳۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹ 27 November 2015

به گزارش تابناک مرکزی، در بحث اهمیت نقش رسانه در توسعه ورزش، نخستین نکته‌ای که جلب توجه می‌کند، به‌کارگیری دو واژه و عنوان مهم فرهنگی، یعنی "رسانه" و "ورزش" و اهمیت هر یک از آنها در جامعه است.

رسانه‌های صوتی و تصویری مدت‌هاست که مورد استقبال مردم در جوامع مختلف قرار گرفته‌اند و ورزش و مسابقات ورزشی نیز نزد اقشار مختلف اجتماعی، از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردارند. بنابراین همکاری سازمان‌یافته و هدفمند این دو نهاد اجتماعی، تأثیر متقابلی بر جلب توجه مردم جامعه خواهد داشت.

آیا مدیران شبکه آفتاب رسالت خود را فراموش کرده اند؟

این بدان معنی است که اگر رسانه با نمایش ورزش‌های مختلف مورد استقبال جامعه قرار بگیرد، در نتیجه آن، ورزش نیز مورد توجه جامعه و مردم قرار خواهد گرفت و بالعکس. همچنین با توجه به جایگاه فراجناحی صداوسیما در ساختار قانون اساسی ایران، این نهاد باید به گونه‌ای رفتار کند که تمام مردم از عملکرد و رفتار آن احساس رضایت کنند و به این فکر نکنند رسانه‌ای که باید نظرات آنها را منعکس کند مسیری خلاف جهت جلب رضایتمندی مردم را در پی گرفته است.

درحالی که علاقه مندان بسیاری مشتاق پخش بازی های نمایندگان ورزشی استان مرکزی حاضر در رقابت های مختلف هستند، شبکه آفتاب نه تنها اقدام به پخش این رقابت ها نکرده است بلکه در برنامه همگام با ورزش جمعه ۲۲ آبان ماه، در پاسخ به پیام ها و درخواست های مکرر بینندگان مبنی بر پخش این رقابت ها، اعلام کرد پخش رقابت های ورزشی مستلزم زیرساخت هایی است که باید باشگاه ها آماده کنند و در این زمینه شبکه آفتاب را مساعدت نمایند.

آیا مدیران شبکه آفتاب رسالت خود را فراموش کرده اند؟

قیاس شبکه های استانی دیگر شهرها با شبکه آفتاب به خوبی نمایانگر این موضوع است که مدیران و مسئولان شبکه آفتاب عزمی برای تحقق خواسته مردم ندارند برای مثال تیم خیبر لرستان که از کمبود مالی گلایه می کند بازی هایش از طریق شبکه افلاک پخش می شود.

آیا مدیران شبکه آفتاب رسالت خود را فراموش کرده اند؟

این امید می رود که با اتخاذ تصمیمات صحیح و درست از سوی مسئولان شاهد پیوند ناگسستنی بین مردم و رسانه ملی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار