همایش بنیاد فرهنگی صبح قریب؛
به گزارش تابناک؛ اولین همایش بنیاد فرهنگی صبح قریب-شاخه استان مرکزی با هدف معرفی برنامه های فرهنگی این بنیاد در ساوه و زرندیه، برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۴ 14 March 2015

سید احمد نبوی، مدیر بنیاد فرهنگی صبح قریب استان مرکزی، در این همایش بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و روحیه جهادی در جامعه تاکید کرد و گفت: بنیاد فرهنگی صبح قریب در ساوه و زرندیه برنامه های فرهنگی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را دنبال می کند.

مسئول بنیاد فرهنگی صبح قریب در استان مرکزی، از وجود بیش از 70 مدیر ساوجی و زرندی در سطوح مدیریت ملی کشور خبر داد و افزود: بسیاری از مشکلات فعلی ساوه و زرندیه ریشه در فقر فرهنگی و عدم بکارگیری از مدیران مدیران بسیار توانمند بومی در منطقه دارد.

نبوی اظهار داشت: ساوه و زرندیه با الحاق مناطقی از جنوب استان تهران همچون پرند و تفرش از استان مرکزی و... شرایط لازم برای تشکیل استان جدید به نام استان "زرساو" را خواهد داشت.

وی افزود: تحقق این مهم، مستلزم ایجاد باور و حس همدلی در میان مردم و نخبگان و مدیران این شهرستان ها است. باید شرایط را برای حضور مدیران توانمند ساوجی و زرندی در منطقه ایجاد کرد.

سیداحمد نبوی، اظهار داشت: رفع مشکلات ساوه و زرندیه بدون فرهنگ سازی و برنامه ریزی کارشناسی میسر نخواهد بود که در این راستا و با همکاری بیش از 70 نفر از کارشناسان خبره منطقه و کشور به مدت دو سال و نیم اقدام به تهیه برنامه جامع فرهنگی شده است که بزودی و در قالب یک کتاب در اختیار عموم مردم بویژه نخبگان ساوه و زرندیه قرار خواهد گرفت.

حامد غیاثی، عضو شورای مرکزی بنیاد فرهنگی صبح غریب- شاخه استان مرکزی، با اشاره به مناسبت روز شهید، به تبیین جایگاه شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی پرداخت و گفت: به راستي، اين از افتخارات و توفيقات بي بدیل مردم سرزمين ما است كه اين گونه، سرشتي شهيد پرور و ايثارگر دارند. ملت ايران در تجربه تاريخي حيات خود، به ويژه در سير و سلوك عظيم تاريخيمعنوي خود در انقلاب اسلامي و سال هاي دفاع مقدس، نشان داده است كه ملتي شهادت طلب و از خود گذشته است.

وی سپس به اهمیت زنده نگاه داشتن یاد شهدا اشاره کرد و افزود: زنده نگهداشتن ياد و نام شهيد و بزرگداشت زمان و مكان شهادت او و الگوسازي از شخصيت و سيرة زندگي و حماسة ايثارگرانة شهيد، بخشي از وظائف جامعه نسبت به شهيد است.

غیاثی در ادامه به تبیین برنامه های بنیاد فرهنگی صبح قریب در استان مرکزی پرداخت و عنوان کرد: همایش ملی گرامیداشت شهید تهرانی مقدم در اوایل سال آینده، در گستره ای ملی و با مشارکت نهادهای دولتی، حاکمیتی و مردمی و با حضور نخبگان، اندیشمندان و دانشگاهیان کشور در منطقه ساوه و زرندیه برگزار خواهد شد.

وی اهداف اصلی این همایش راتوصیف و تبیین ابعاد شخصیتی شهید حسن تهرانی مقدم،ترویج و گسترش فرهنگ شهادت و ایثارگری،ترویج و تحکیم سبک زندگی ایرانی -اسلامی،اقتصاد مقاومتی و خودکفایی ملی ومدیریت جهادی در عرصه های فرهنگی و اقتصادی دانست و خاطر نشان کرد:بنیاد فرهنگی صبح قریب در نظر دارد جوایز علمی، تحت عنوان جایزهشهید تهرانی مقدم به برگزیدگان کشوری مسابقات اهدا کرده و ساوه و زرندیه را به عنوان دبیرخانه دائمی این همایش که به صورت سالانه برگزار خواهد شد، معرفی نماید.

عضو شورای مرکزی بنیاد فرهنگی صبح قریب در استان مرکزی،برگزاری همایش های فرهنگی- آموزشی در سطح منطقه با موضوعات سبک زندگی ایرانی- اسلامی، ازدواج و همسرداری، پیشگیری از آسیب های اجتماعی بویژه طلاق و اعتیادرا از دیگر برنامه های این موسسه فرهنگی در استان مرکزی و منطقه ساوه و زرندیه دانست.

در پایان به مناسبت روز شهید، از تعدادی از خانواده های معظم شهدای ساوه و زرندیه با اهدای لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است این همایش با حضور بیش از ششصد نفر از خانواده شهدا، نخبگان، مسئولان و مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در تالار "الماس شب" شهرصنعتی کاوه برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار