با پیش‌بینی برداشت 150 هزار تن انار از باغات ساوه
تابناک: معاون فنی جهاد کشاورزی ساوه از رکوردگیری بزرگ‌ترین انار این شهرستان خبر داد و گفت: یکی از باغداران این شهرستان موفق به برداشت اناری به وزن یک کیلو و 773 گرم شد و رکورد بزرگ‌ترین انار تولیدی را به نام خود ثبت کرد.
کد خبر: ۱۲۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 03 November 2015

به گزارش تابناک مرکزی، محمودرضا خلیلی معاون فنی جهاد کشاورزی ساوه گفت: یکی از باغداران این شهرستان به نام عباس رمقی موفق به برداشت اناری به وزن یک کیلو و 773 گرم و محیط 51 سانتی‌متر شد و رکورد بزرگ‌ترین انار تولیدی را به نام خود ثبت کرد.

 وی تصریح کرد: این انار که روز گذشته و در منطقه آق‌دره ساوه برداشت شده از نوع ملس تبریزی است.

معاون فنی جهاد کشاورزی ساوه ادامه داد: تولیدکننده این انار بیش از 15 سال به صورت حرفه‌ای به کار باغداری مشغول بوده و از سال 86 پس از سرمازدگی شدید باغات انار موفق به احیای مجدد باغات خود شده است.

 خلیلی، پشتکار، مدیریت اصولی، آبیاری منظم، تغذیه مناسب، بکارگیری دانش روز کشاورزی و عمل به توصیه‌های کارشناسان را از دلایل موفقیت این باغدار عنوان کرد.

 وی گفت: در سال جاری 10 هزار هکتار از باغات انار ساوه بارده هستند که پیش‌بینی می‌شود 150 هزار تن انار از این باغات برداشت شود.

 به گفته وی ملس ممتاز ساوه، ملس تبریزی، یوسف‌خوانی، پوست نازک و انار تابستانه و آلک عمده‌ترین ارقام انار تولیدی ساوه را شامل می‌شوند.

 معاون فنی جهاد کشاورزی ساوه در ادامه از برگزاری انتخابات نظام مهندسی کشاورزی خبر داد و گفت: این انتخابات روز گذشته با حضور 113 نفر برگزار شد که در پایان رضا نوبخت، رضا رضاخانلو، حسین قاسمی، محمد فصولی و عباس جعفرپور به ترتیب بیشترین آرا را از آن خود کرده و به عنوان اعضای شورای نظام مهندسی کشاورزی انتخاب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار