معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت : این استان در حوزه تامین نان کامل و سالم پیشگام است و این مهم مورد تاکید استاندار مرکزی است.
کد خبر: ۱۱۰۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴ 25 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، بهنام نظری در نشست شورای اطلاع رسانی استان مرکزی افزود:رسانه‌های این استان در معرفی مزایای نان کامل مشارکت گسترده داشته باشند چراکه تامین سلامت و امنیت غذایی مردم در اولویت قرار دارد. 
وی تاکید کرد: اکنون دوران بازگشت و جنبش نان کامل است چرا که در سال‌های گذشته به دلیل تامین سلامت جسم و روحی مردم، در منازل روستایی نان پخت می‌شد اما به دلیل صنعتی بودن زندگی، سال‌ها از این ظرفیت دور مانده‌ایم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: اکنون مسئولان پزشکی تاکید دارند در راستای حفظ سلامت مردم، نان به عنوان قوت غالب با بالاترین کیفیت در سبد غذایی مردم ارایه شود.
نظری اظهار کرد: با توجه به اینکه مصرف نان صنعتی به دلیل رعایت نکردن استانداردها، زمینه‌ساز بیماری‌های مختلف است، از این رو می‌طلبد نان غنی‌سازی شده و به صورت کامل در سفره مردم گنجانده شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تامین سلامت مردم در اولویت است از این رو در راستای استفاده از نان کامل و تبیین مردم باید نشست‌های کارشناسی ارایه شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری آیین گرامیداشت ارتحال امام راحل نیز، گفت: برگزاری و اعزام زائران به مرقد امام خمینی(ره) از سوی وزیر کشور به ۳۱ استان کشور ارایه شده که باید از سوی مسئولان امر در این راستا تدابیر لازم اندیشیده شود.
نظری بیان کرد: در استان مرکزی برگزاری این مهم از ۲ منظر مورد توجه است، نخست به دلیل زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی در خمین است و همچنین به عنوان احساس تکلیف مردم که با حضور میهمانان داخلی و خارجی برنامه‌های متعددی تدوین و ترسیم شده است.
وی گفت: این مهم مدنظر است که زمینه و بستر لازم برای اعزام زائرین در عرصه دانشجویی، دانش‌آموزی، اصناف، بازاریان، کارمندان و اقشار مختلف فراهم شود، چرا که اعلام حضور و آمادگی بالایی در این خصوص شده است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: همچنین پیگیری برنامه‌های فرهنگی و تبیینی مدنظر رهبری به ویژه در حوزه جوانان مدنظر ویژه است و انتظار است سهمیه برای شهرستان‌ها هم با فراخوان موقعیت جغرافیایی از سوی هر فرمانداری پیش‌بینی شود.
نظری گفت: فتح خرمشهر برگ زرینی از افتخارات نظام است که با نسخه ولایت‌پذیری، روحیه جهادی و انقلابی و پیروی از مکتب امام حسین (ع) رزمندگان اسلام اجازه ندادند ذره‌ای از خاک کشور به دست دشمنان برسد.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات در اسفندماه سال جاری، عنوان کرد: در راستای جلب مشارکت و ایجاد رقابت سالم مدنظر رهبر معظم انقلاب، باید با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها در تنویر افکار و مقابله با عملیات روانی از سوی دشمن گام‌های موثری برداشت و اجازه نداد دشمن به نقشه‌های شوم خود دست یابند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: با رویکرد تبیینی و آمید آفرینی باید حضور را برای رای اولی‌ها برجسته کرد و با برگزاری انتخابات سالم، با صلابت و امنیت، از آرای مردم به عنوان تکلیف دینی صیانت کرد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی هم گفت: در تمام کشورها آرد و نان به عنوان یک کالای استراتژیک مطرح و به عنوان‌ کالای اقتصادی صرف، مدنظر نیست و از این رو ارتقا و تامین امنیت غذایی مردم باید به عنوان رویکرد محوری مسئولان امر قرار گیرد.
غلامرضا ملکی افزود: بر اساس تحلیل‌ها، اکنون میزان سهم نان در سبد غذایی مردم افزایش یافته که می‌طلبد نان کامل به عنوان قوت غالب که دارای ارزش غذایی مطلوب و تامین کننده مواد مغذی بدن است، به دست مردم برسد.
وی با اشاره به اجرای طرح نهضت احیای نان کامل در استان مرکزی، گفت: این طرح در استان به عنوان طرح تحولی در دولت سیزدهم از سال گذشته با هدف تامین سلامت مردم با پیگیری استاندار مرکزی کلید خورد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی ادامه داد: این طرح منحصر به فرد و استان مرکزی در این راستا از استان‌های پیشرو و پیشگام است.
ملکی تاکید کرد: در شورای سیاست‌گذاری، در خصوص نان کامل برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و در این راستا اجرای برنامه‌های هفته رویداد ملی نان کامل هدفگذاری شده است.
وی ادامه داد: برگزاری پیاده‌روی خانوادگی و برپایی غرفه‌های پخت نان کامل، ایراد سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری پویش‌های صنفی، واحدهای تولیدی، دانش‌آموزی و مردمی و برگزاری همایش ملی نهضت احیای نان کامل از جمله برنامه‌های تدارک شده این هفته است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با بیان اینکه اکنون ۷۰ واحد نانوایی در سطح استان نان کامل پخت می‌کنند، خاطرنشان کرد: امید است دستگاه‌ها به تناسب ظرفیت در راستای اطلاع رسانی و ترویج نان کامل تعامل و هم افزایی داشته باشند و این مهم مدنظر ویژه قرار گیرد که برگزاری این نهضت آغاز راه است و با اجرای این مهم استقبال بهره‌گیری از نان کامل افزایش یافته است.
ملکی گفت: با توجه به اینکه تامین سلامت مردم در اولویت است از این رو در راستای تامین امنیت غذایی مردم از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی هم با بیان اینکه تامین سلامت و امنیت غذایی مردم در اولویت است، گفت: با توجه به اهمیت و برگزاری رویداد ملی «نهضت احیای نان کامل» نیاز است پیوست رسانه‌ای این رویداد بزرگ و ملی برای مردم و جامعه تبیین و از ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی استان در این راستا بهره‌گیری شود.
سینا دلشادی افزود: در این نشست مصوب شد مستندسازی علمی در خصوص نان کامل تهیه شود تا مردم با این نوع نان‌ بیشتر آشنا شوند و انتخاب مردم به سمت و سویی جهت داده شود تا با تهیه نان کامل در سفره غذایی خود، مواد مورد نیاز بدن را تامین کنند.
وی با اشاره به قداست نان در سفره مردم، خاطرنشان کرد: در این نشست مصوب شد با بهره‌گیری از ظرفیت اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان از خدمات و پتانسیل ائمه جماعات مساجد، سمن‌ها و موسسات مردمی بهره‌گیری شود تا اینکه این مهم به سمع و نظر مردم برسد، چرا که مصرف نان کامل، ضامن سلامت مردم و جامعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار