مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: نکوداشت حکیم نظامی گنجوی با حضور میهمانان استانی و کشوری، چهره‌های علمی، هنری، فرهنگی و شاعران بزرگ کشور ۲۱ اسفندماه در زادگاهش برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸ 28 February 2023

 

به گزارش‌ تابناک مرکزی‌، مصطفی مرزبان افزود: پیگیری‌ها و کار برگزاری نکوداشت این شاعر بزرگ ایران زمین آغاز شده و مراسم نکوداشت این شاعر بزرگ ایران زمین در قالب کار مشترک با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه سال گذشته، خانه تاریخی حکیم نظامی در روستای طاد پلاک‌کوبی و ثبت جهانی شد ادامه داد: آیین بزرگداشت حکیم امسال نیز روز ۲۱ اسفندماه با حضور چهره‌های ورزشی، فرهنگی و هنری کشور و مقامات ملی و استانی در منزل تاریخی حکیم نظامی در روستای طاد شهرستان تفرش برگزار خواهد شد.
مرزبان با اشاره با اینکه این حکیم بزرگ در روستای طاد تفرش چشم به جهان گشوده است، اما بسیاری از مردم از این موضوع بی خبرند افزود: خانه تاریخی حکیم نظامی در سالهای گذشته مرمت و بازسازی شده و آماده بازدید برای گردشگران و مسافران است.
او گفت: حکیم نظامی که از بزرگان شعر فارسی به شمار می‌رود، در سده ششم هجری در روستای طاد تفرش چشم به جهان گشود و مثنوی‌های عاشقانه‌ای، چون خسرو و شیرین، لیلی و مجنون و هفت‌پیکر، آثارِ این حکیم بزرگ است که سبک و زبانش الگو و نمونه سرایش داستان‌های منظوم عاشقانه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار