حجت الاسلام دکتر توکلی مسئول نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گفت: بسیجی‌ها از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تابه‌حال نشان داده‌اند که فرزندان ضرورت و عرصه‌ی حضور و نیاز کشور هستند و سابقه درخشانی از دوران دفاع مقدس تا بازسازی و سازندگی تا ریشه‌کنی فلج اطفال و سایر عرصه‌ها حضورداشته‌اند.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ 24 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،وی در نشست سیاسی اعضای پایگاه و شورای مقاومت بسیج شهدای جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود:بسیج در دوران شیوع ویروس کرونا از کمک‌های مؤمنانه که در راستای تدابیر مقام معظم رهبری عملیاتی کردند و تنوعی از مأموریت‌های موفق همچون اردوهای جهادی، محرومیت‌زدایی و همچنین در شرایط بحران از جمله سیل و زلزله در کارنامه بسیج مشاهده می‌شود.
مسئول نماینده ولی فقیه گفت: کشورهایی که ملت ما را تحریم می‌کنند با ماهیت انقلاب اسلامی و عظمت ملت ایران مشکل دارند و چون بسیج و را طلایه‌دار دفاع از این عرصه می‌بینند فکر می‌کنند با تحریم و تخریب بسیج می‌توانند به اهداف خود دست یابند،اما تجربه نشان داده است ملت ایران علی‌رغم شیطنت‌های زیان‌بار دشمنان مسیر پیشرفت و تعالی را با قدرت طی می‌کنند.
وی افزود:هشت سال جنگ تحمیلی، نخستین آزمون جدی بسیج بود که تبدیل به حماسه ای ماندگار در تاریخ ایران زمین و آغازگر فصل جدی از جبهه مقاومت شد.
دکتر توکلی مسئول نماینده ولی فقیه در ادامه به الگوی همه ما به شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: او به عنوان سرآمد بسیجیان، به عنوان یکی از افراد شاخص بسیجی احساس کمبود امکانات مادی هم در زندگی سیاسی و اجتماعی اش نداشت و الگویی تمام عیار برای بسیج و بسیجیان است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی هم گفت: بسیج سازمان در بیشتر کارهای جهادی مانند پیشگیری و مبارزه با کرونا، کمک به سیل زدگان و کمک به زلزله زدگان وسط میدان بوده و حرف اول را میزند و بسیج یک نیرویی تمام نشدنی است.
وی افزود: اگر در سازمان و خارج سازمان از بسیج نتوانیم استفاده کنیم یک بی‌هنری محسوب میشود، این امر فقط با یاری همکاران و بسیجیان محقق میشود و تغییر میکند و داخل میدان خواهیم بود. مهندس علی صفری اظهار داشت: طبق دستور وزیر جهادکشاورزی، قرارگاه امنیت غذایی در کشور ایجاد و وظیفه آن تنظیم بازار و هرآنچه مربوط به تولیدات و مایحتاج مردم را دارد کنترل میکند. رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی ادامه داد: یکی از مسائلی که برای جهادکشاورزی تعریف شده بحث قانون انتظار میباشد و تنظیم بازار محصولات کشاورزی از تولید تا سفره مردم به عهده وزارت جهادکشاورزی است.
وی یادآورشد:نظارت بر قیمت کالاهای کشاورزی اعم از گرانی و کمبود با جهادکشاورزی می باشد.
وی اضافه کرد: در این خصوص باید بازرسی های منظم صورت پذیرد و بسیجیان میتوانند یاری‌گر ما در این عرصه باشند.
مهندس صفری گفت: وظیفه جهادکشاورزی کنترل قیمت‌های محصولات کشاورزی است و این میدان برای بسیجیان بعنوان بازرس ایجاد گردیده تا با تمام قوا پای کار باشند.
وی با استناد به فرموده مقام معظم رهبری که کار باید تشکیلاتی باشد، عنوان کرد: در زمان قبل باعنوان فردگرایی وظایف انجام میگرفت و در مباحث فردی موفق‌تر بوده‌ایم، امروزه باید کار تشکیلاتی و جمعی رونق پیدا کند و با حضور بسیجیان سازمان با نظم و تقسیم وظایف شروع به کار خواهیم کرد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی تاکید کرد: توانایی‌های که در افراد وجود دارد در تشکلها و وظایف جمعی مورد استفاده قرار گیرد و در پی رفع مشکلات و نواقص نیز باشیم.
وی یادآورشد: هنر کار بسیجیان و تمامی همکاران در شرایط فعلی و پیشبرد اهداف در کم و کاستی‌های موجود رقم خواهد خورد.
وی با اشاره به داشتن نظم در نیروهای بسیجی افزود: با سازماندهی، برنامه ریزی دقیق، برنامه‌های مدون و قابل ارزیابی می‌توانیم به درجات بالاتر رسیده و پیشرفت کم نظیری داشته باشیم.
مهندس صفری گفت: فقط اسماً بسیجی نباشیم، ما بسیجی میدانی میخواهیم و بسیج در برخی امورات با روحیه بسیجی باید کمک‌ رسان سازمان باشد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: استفاده از دانش روز در تمامی برنامه های سازمان بصورت مستمر انجام گیرد و با توجه به امکاناتی که در اختیار همکاران و بسیجیان وجود دارد در مسیر دانش حرکت کنند.
وی افزود: در سازمان جهادکشاورزی به صورت غیر رسمی نهضت کتابخوانی اجرایی شده و بسیجیان سازمان نیز این امر را محقق و به‌صورت رسمی پیگیری و تقویت کنند، با خواندن کتاب از خودتان و کارهایتان که تخصص دارید میتوانید دفاع کنید. کسی که در جلسات با آشنایی به کتاب و ذهن‌بازی که دارد از داشته‌ها و تخصص خود دفاع میکند.
مهندس صفری گفت: بسیج باید جاذبه داشته باشد. از توانایی افرادی که عضویت در بسیج ندارند تمام استفاده را ببرید و باعث جذب افراد متخصص در حوزه های مختلف باشید، کارها را در بین افراد تقسیم کنید تا بازخورد بهتر و با کیفت‌تری داشته باشد. پایگاه بسیج در سازمان تمامی افرادی هستند که در سازمان فعالیت دارند، از جداسازی بسیجیان با دیگران همکارانی که عضویت در بسیج ندارند خودداری کنید.
رئیس سازمان جهادکشاورزی گفت: از بسیجیان خواستار ایده‌های نو باشید تا دیگران از این ایده‌ها الگو برداری و به نتایج والایی برسند، کارهای هفته بسیج به خودیه خود انجام می‌پذیرد و برای پیشرفت نیاز به ایده‌های جدید و امروزی است،از افکار جدید افراد نهایت استفاده باید صورت پذیرد که ارزشمند و بی نظیر است.
وی اظهارداشت: با افراد موفق پایگاه‌های دیگر ارتباط داشته باشید تا باعث پیشرفت خود و دیگران شوید، تعامل و دیدن ایده‌های دیگران در پایگا‌های بسیج مختلف باعث شکوفا شدن تفکرات و پیشرفت حداکثری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار