رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تاکنون بالغ بر ۱۳۰۰ بازدید از مدارس صورت گرفته که منجر به پلمپ ۱۱ مدرسه شده است.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹ 24 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: تاکنون ۱۱ مدرسه که طی دو مرحله بازگشایی شده بودند و با وجود الزام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دستورالعمل‌ها را رعایت نکرده بودند، پلمب شدند.
وی یادآورشد: در بازگشایی مدارس رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی و یک تکلیف است و براین اساس حوزه بهداشت محیط نظارت کامل بر روند بازگشایی مدارس دارند.
وی تاکید کرد: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در هنگام حضور دانش آموزان در محیط ‌های آموزشی الزامی است و به مدارس تاکید شده تا حتما در سرویس‌های بهداشتی صابون و مایع دستشویی قرار داده شود تا بهداشت دست‌ها رعایت شود، دانش آموزان متناسب با سن خود حتما از ماسک استفاده کنند چراکه گاها دیده شده که دانش‌آموزان از ماسک بزرگسالان استفاده می‌کنند که حفاظت لازم را ایجاد نمی‌کند.
دکتر جمالیان یادآورشد: والدین و کادر آموزشی مدارس آموزش‌های لازم را به دانش آموزان ارائه دهند، رعایت فاصله‌گذاری، باز بودن پنجره کلاس و تهویه مناسب، اجتناب از انجام بازی‌هایی که کودکان در نزدیکی هم قرار می‌گیرند، استفاده از ماژیک‌های وایت برد شخصی و اجتناب از استفاده از وسایل شخصی یکدیگر و پرهیز از تجمع در زنگ‌های تفریح الزامی است و باید از ورود دانش آموزان علامت دار به مدرسه جلوگیری بعمل آید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به والدین توصیه کرد: حتی‌الامکان خودشان فرزندانشان را به مدارس برسانند و در صورتی که این امکان برای آنها وجود ندارد، از سرویس‌هایی استفاده کنند که حداکثر سه نفر را سوار کنند.
وی افزود: با کاهش موارد کرونایی در استان و با توجه به قرار گرفتن در فصل سرد سال، پدیده وارونگی هوا اتفاق افتاده و در نتیجه با آلودگی هوای شهر آمار بیماران تنفسی افزایش یافته است، بنابراین نیاز است فضای اختصاصی در اختیار این دسته از بیماران قرار گیرد.
دکتر جمالیان گفت: عمده عوارض آلودگی هوا برای گروه‌های آسیب پذیر مانند بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب‌العلاج و سالمندان است که در شرایط ناسالم باید از تردد در اماکن و فضاهای شلوغ پرهیز کنند و ورزشکاران هم باید از فعالیت‌های ورزشی در روزهای آلوده بپرهیزند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار