اعضاي يک باند کلاهبرداري که با ارسال پيام هاي فريب دهنده با مضامين برنده شدن در قرعه کشي ها و سوژه هاي خود را پاي دستگاه هاي کارتخوان كشانيده و با شگردي خاص از آنان كلاهبرداري مي كردند، در تحقيقات تخصصي كارآگاهان پليس استان دستگير شدند.
کد خبر: ۹۹۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴ 06 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، سرهنگ كارآگاه کامیار چهری افزود: با اعلام گزارش هایی از كلاهبرداري و برداشت هاي غيرمجاز از حساب تعدادي از شهروندان اراكي، بررسي موضوع از سوي تيمي از كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي آغاز شد.
وي یادآورشد: در تحقيقات مقدماتي انجام شده از مالباختگان مشخص شد كه تمامي آنان پيام هايي تحت عنوان برنده شدن در مسابقه راديويي، خوش حسابي به دليل پرداخت به موقع قبض و يا برنده يكي از اپراتورهاي همراه را دريافت كرده اند و با وجود توصيه هاي مكرر پليس در خصوص ناديده گرفتن اين گونه پيام ها، در تماس تلفني فردي ناشناس كه خود را مجري يك برنامه راديويي معرفي مي كرده، براي دريافت جايزه خود به پاي خودپرداز مراجعه كرده و از حساب بانكي شان به صورت غيرمجاز برداشت شده است.
اين مقام انتظامي اضافه كرد: در مراحل تخصصي پليس، سرنخ هايي از اعضاي يك باند كلاهبرداري كه در استان البرز سكونت داشتند، در اين كلاهبرداري ها به دست آمد و با هماهنگي انجام شده با مرجع قضائي، برنامه ريزي عملياتي دستگيري آنان آغاز شد.
سرهنگ چهري ادامه داد: با پيگيري انجام شده از سوي كارآگاهان يكي از اعضاي اصلي اين باند كلاهبرداري در يكي از شهرستان هاي استان البرز دستگير شد و در بازجويي هاي انجام شده از اين فرد مشخص شد كه دو نفر از همدستان وي به اتهام جرايمي ديگر در زندان به بسر مي برند.
رئيس پليس آگاهي استان مركزي یادآورشد:‌ تا كنون اعضاي اين باند به ۱۵ فقره كلاهبرداري به مبلغ دو ميليارد ريال اعتراف كرده اند كه در اين خصوص پرونده هاي تشكيل شده به مراجع قضائي ارسال و در حال پيگيري است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار