مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان گفت: هشت هزار و ۳۳۴ نفر از جمعیت ۵۰ هزار نفری این شهرستان، هر دو دُز واکسن خود را دریافت کرده اند.
کد خبر: ۹۹۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷ 06 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر محمدرضا حجتی افزود: ۱۸ هزار و ۲۵۳ نفر معادل ۸۰ درصد جمعیت، دُز نخست واکسن کرونا و هشت هزار و ۳۳۴ نفر نیز معادل ۴۰ درصد جمعیت، دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.
وی یادآورشد: ۲۶ هزار و ۶۰۴ دُز واکسن کرونا از ابتدای آغاز اجرای طرح واکسیناسیون بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان در این شهرستان تزریق شده است.
وی تاکید کرد: همچنین ۹۰۰ نفر از دانش آموزان در رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال معادل ۴۷ درصد جمعیت تحت پوشش شهرستان نیز در برابر کرونا واکسینه شدند.
دکتر حجتی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد جامعه هدف بالای ۶۵ سال واکسن کرونا را در سطح شهرستان دریافت کردند و با توجه به استقبال قابل توجه شهروندان، انتظار می رود تا پایان آذرماه بیش از ۸۵ درصد از جمعیت هدف، ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان یادآورشد: واکسیناسیون شهروندان در سه مرکز تجمیعی در سه شهر فرمهین، خنجین و تلخاب و همچنین در مراکز جامع سلامت ۶ روستای شهرستان با سرعت بالا در حال انجام است.
وی افزود: اکنون واکسن برکت، سینوفارم و همچنین آسترازنکا به میزان لازم موجود و به جامعه هدف تزریق می‌شود و استقبال مردم از واکسن ایرانی برکت قابل توجه است.
وی با اشاره به اینکه اکنون میزان بیماران سرپایی و بستری کاهش یافته و از ۲۱ تخت بیمارستانی، ۱۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافته است، افزود: انجام واکسیناسیون و تغییر وضعیت رنگ بندی شهرستان به منزله پایان بیماری نیست.
دکتر حجتی گفت: با توجه به آغاز فصل پاییز و سرمای هوا حضور مردم در اماکن سربسته که تهویه کمتری دارد، افزایش می یابد و از سوی دیگر نیز امکان شیوع آنفولاآنزای فصلی نیز وجود دارد، بنابراین امید است مردم به شایعات فضای مجازی در خصوص عدم تزریق واکسن توجه نکنند.
گفتنی است شهرستان فراهان به مرکز شهر فرمهین بالغ بر ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۵ کیلومتری شمال اراک مرکز استان مرکزی واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار