مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اجرای ۱۴۵ ویژه برنامه به مناسبت هفته وقف با محوریت ادارات اوقاف و بقاع متبرکه در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹ 04 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام عبدالله واحدی درجمع خبرنگاران با بیان اینکه این برنامه ها تا ۲۲ مهرماه جاری ادامه دارد افزود: برگزاری همایش یاوران وقف، راه‌اندازی ایستگاه‌های همه واقف باشیم، گلباران قبور شهدا، دیدار با خانواده‌های جانبازان و شهدا، حضور در نماز عبادی و سیاسی جمعه، برپایی نمایشگاه وقف، عیادت با بیماران، نشست با فعالان اقتصادی در حوزه‌های تولید، اشتغال و واردات، دیدار از مجموعه‌های فعال در حوزه‌های دانش بنیان، برپایی محفل انس با قرآن و افتتاح طرح‌های عمرانی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه وقف استان مرکزی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی یادآورشد: در سال جاری ۵۵ وقف جدید به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال با نیت کمک به تامین دارو و درمان بیماران، پرداخت هزینه تحصیل دانش آموزان از سوی واقفین در استان ثبت شد.
وی افزود: پرداخت هزینه آزادسازی زندانیان به تعداد ۵۴ مورد به ارزش یک میلیارد ریال، کمک هزینه ازدواج به ۱۷ زوج و به ارزش پنج میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال، توزیع ۷۱ هزار بسته غذای گرم، ۲۱۵ مورد کمک به هیات‌های مذهبی، تامین یک هزار و ۲۶ بسته تحصیلی از دیگر وقف‌های ایجاد شده در استان از ابتدای امسال تاکنون است.
وی ادامه داد: در یکسال گذشته در بخش‌های مختلف از جمله ایجاد نیروگاه‌های برق در جنب بقاع متبرکه و ساخت مسکن از کمیسیون سرمایه‌گذاری مجوزهای لازم دریافت شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: این اداره در نظر دارد با ورود به ساخت و تامین مسکن محرومان، بازار عرضه و تقاضا را متعادل کند.
پنج هزار موقوفه در استان مرکزی به ثبت رسیده که حدود ۲ هزار مورد از آن‌ها درزمینه اقتصادی و بقیه در بخش‌های مختلف قرآنی، کمک به بازسازی عتبات عالیات، عزاداری و تعزیه‌داری حضرت سیدالشهدا(ع)، کمک به ایتام و نیازمندان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار