رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یکی از اصلی ترین ارکان و اولین واحد امدادی درمانی در سوانح و حواث، اورژانس است.
کد خبر: ۹۹۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴ 04 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر محمد پروهان، خواستار تخصیص اعتبار از محل حوادث ترافیکی برای پوشش هزینه هایی که اورژانس برای انتقال مصدومین و دیگر اقدامات و فعالیت ها شد وافزود: نیروهای شرکتی و مشکل در پرداخت حقوق و مزایای آنها که از دیگر مجراها پرداخت می شود، یکی از چالش های اورژانس است که با توجه به افتتاح و افزایش تعداد پایگاه ها، نیاز به نیروهای انسانی بیش از پیش احساس می شود.
دکتر پروهان در ادامه بازسازی پایگاه های اورژانس با کمک دانشگاه علوم پزشکی و خیرین و ایمن سازی آنها برای جلوگیری از بروز اتفاقاتی چون آتش سوزی و غیره را هم مطرح کرد و گفت: تا جایی که بتوان با کمک خیرین از ظرفیت آنها استفاده خواهیم کرد.
وی یادآور شد: حدودا برای هر پایگاه ۹ نیروی انسانی مورد نیاز است و با توجه با افتتاح ۱۱ پایگاهی که در آینده نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد، نیازمند حدود ۱۰۰ نفر ترجیحا به صورت استخدامی هستیم تا بتوانیم به شکل بهتری به مردم عزیز خدمات رسانی کنیم.
دکتر پروهان گفت: آشیانه و محل فرود اورژانس هوایی را نیز از فرودگاه شهر اراک با توجه به پیشرفت خوب مراحل ساخت آشیانه در محل بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک، تا ۲ماه آینده منتقل کرده و با توجه به موقعیت بهتر نسبت به مکان قبل، امید می رودخدمات مناسب تر و در اسرع وقت تری را به بیماران ارائه دهیم.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: حدود ۴۰۰ میلیون تومان نیز برای ایمن سازی فضای آشیانه هلی کوپتر نیاز است که امید می رود با کمک دانشگاه علوم پزشکی و خیرین تامین شود.
وی، خواهان تخصیص اعتباری برای بازسازی و تعمیر آمبولانس های این واحد شد و گفت: با توجه به هزینه های بسیار زیاد و اجبار برای ارسال آنها به خارج از استان، در تدارک زیرساخت های لازم برای فراهم کردن شرایطی برای تعمیرات و بازسازی آمبولانس ها در داخل استان هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار