رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خدمات عمومی به شهروندانی ارائه خواهد شد که واکسن زده و کارت واکسن دارند.
کد خبر: ۹۹۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶ 03 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: بسیاری از خدمات عمومی در ادارات و سایر حوزه های خدمات رسان و حضور در تالارهای پذیرایی، استخر و... از این پس تنها به افرادی ارائه می‌شود که واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.
وی یادآورشد: بازگشایی استخرها، باغ وحش و همچنین آموزشگاه‌های آزاد بالای ۱۰ نفر نیز مشروط بر تزریق هر ۲ دُز واکسن و با ارائه کارت مربوطه است و تالارهای پذیرایی از شنبه هفته آتی با ظرفیت محدود و همچنین با ارایه کارت واکسیناسیون برای کادر فعال بازگشایی می‌شود و حضور کارمندان ادارات و دوایر دولتی بدون ارایه کارت واکسیناسیون ممنوع است و برای کارمندانی که مستندات تزریق واکسن نداشته باشند، غیبت لحاظ می‌شود.
وی تاکید کرد: تمام تلاش خود را در برای واکسیناسیون کودکان بالای ۱۲ سال تا پایان آبان ماه به کار خواهیم برد و با رسیدن به این مهم دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول به بالا به‌تدریج و مقاطع ابتدایی نیز از آذرماه جاری به‌صورت حضوری در مدارس تحصیل خواهند کرد و همچنین فعالیت دانشگاه‌های سطح استان پس از انجام واکسیناسیون دانشجویان به‌صورت حضوری آغاز می‌شود و ادامه تحصیل مجازی بدون داشتن عذر موجه تداوم نخواهد داشت و آزمون پایانی ترم دانشجویان مشروط به ارایه کارت واکسن است.
دکتر جمالیان ادامه داد: حدود ۳۰ درصد آمار فوتی ها در استان کاهش یافته و این در حالی است که میانگین فوتی کرونا در کشور با کاهش ۲۱ درصدی همراه بوده است و در زمینه کاهش میزان بستری نیز به‌صورت تقریبی برابر با میانگین کشوری بوده ایم و میزان بستری کرونا حدود ۱۵ درصد نسبت به هفته پایانی شهریور ماه جاری کاهش یافته است که تمامی این عوامل حاصل تعامل و همکاری ستاد مدیریت کرونای استان، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: انتظار داریم که شهروندان در تعطیلات پیش رو همانند گذشته با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در آئین‌های عزاداری شرکت کنند و با مراجعه به موقع به مراکز واکسیناسیون تعامل و همکاری لازم در این زمینه داشته باشند چرا که واکسن نزدن برخی از مشمولان جامعه هدف، اجحاف در حق دیگران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار