کلینیک ناباروری lVF بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۹۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱ 02 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، متخصص بیولوژی تولید مثل و جنین شناسی بالینی مرکز درمان ناباروری بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک گفت: این مرکز پس از یک سال تلاش مداوم به عنوان اولین مرکز دولتی درمان ناباروری راه اندازی و آماده ارائه خدمت به تمام هم استانی ها و مردم سایر استان ها، شده است.
دکتر زهرا صفایی افزود: امروز نیز اولین مورد مراجعه را تحت عمل قرار داده و امیدمی رود در ماه های آتی نتایج موفقیت آمیز آن را مشاهد کنیم.
یک متخصص زنان و فوق تخصص ناباروری هم در خصوص آغاز فعالیت این کلینیک، گفت: خدمات ارائه شده در این مرکز به روزج های نابارور با قیمت ها و تعرفه های دولتی ارائه خواهد شد و امید می رود ضمن کاهش هزینه های درمان ناباروری، نقش زیادی در جلوگیری از کاهش جمعیت نیز داشته باشیم.
دکتر نازیلا نجدی گفت: درمان‌های دارویی در کنار روش‌های کمک‌باروری این شانس را برای بسیاری از زنان و مردان ایجاد کرده است که با وجود مشکلات باروری بتوانند باردار شوند.
این عضو هیات علمی با اشاره به اینکه از درمان ناباروری با IVF با نام درمان قطعی ناباروری یاد می شود، گفت: در این روش عمل لقاح در بیرون از بدن زن صورت می گیرد، در این روش نمونه ای از اسپرم های مرد و تخمک زن گرفته و عمل لقاح در محیط آزمایشگاهی انجام می گیرد.
رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک هم یادآور شد: پس از تصمیم به راه اندازی این کلینیک و تلاش رییس و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک و پیگیری های لازم، تجهیزات و لوازمی که مورد نیاز بود تهیه و امروز اولین بیمار، مورد درمان قرار گرفت.
دکتر علی خانی دخت گفت: امید می رود در روزهای آینده مراجعین به این مرکز افزایش پیدا کند و بتوانیم به تعداد زیادی از زوج های نابارور، لذت فرزندآوری را هدیه کنیم.
وی اضافه کرد: اقداماتی که در این زمینه صورت می گیرد بسیار پرهزینه و معمولاً در بخش های خصوصی و در اراک به غیر از بخش خصوصی در یک واحد نیمه دولتی انجام می گرفته که با راه اندازی این کلینیک در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک، خدمات ارائه شده با تعرفه های بسیار کمتر و دولتی به مراجعین ارائه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار