معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک از آخرین تحولات و بازرسی های این حوزه گفت.
کد خبر: ۹۹۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷ 29 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: در طرح دو روزه ای که واحد نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و پلیس امنیت استان از عطاری های اراک انجام دادند، ۵ واحد صنفی متخلف پلمب و به متصدیان ۱۸ واحد صنفی تذکر کتبی داده شد.
وی یادآورشد: همچنین به متصدیان ۱۳ واحد دیگر نیز تعهد کتبی داده شد و در صورت تکرار، حتما با برخورد های قاطعانه تر به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.
وی تاکید کرد: در این طرح همچنین اقلام دارویی غیرمجاز مثل پمادهای موضعی، کپسول ها و پودرهای چاقی و لاغری و شربت متادون به ارزش ۱۸ میلیون و ۶۹۰ هزار ریال کشف شد.
دکتر علیمرادیان همچنین به توضیحات نایب رئیس انجمن داروسازان ایران در خصوص توزیع قطره چکانی واکسن آنفلوانزا در سطح داروخانه‌های کشور اشاره کرد و گفت: اخیراً مقداری واکسن آنفلوانزا توسط دو شرکت پخش در سطح کشور توزیع شده است که میزان آن حتی برای پرسنل داروخانه‌ها هم کافی نیست.
وی به نقل از این مقام مسئول با اشاره به سهمیه‌ دانشگاه‌های علوم پزشکی برای داروخانه‌ها افزود: برای داروخانه‌های روزانه ۴ ویال و برای داروخانه‌های شبانه روزی ۸ ویال واکسن آنفلوانزا توزیع شده است که اگر پرسنل داروخانه‌ها بخواهند با توجه به شرایطی که دارند واکسن بزنند این مقدار جوابگوی آنها نبوده و در نتیجه مردم از داروخانه‌ها متوقع می‌شوند.
گفتنی است به گفته علی فاطمی، این واکسن‌ها وارداتی بوده و از کشور هلند آمده است و تاکنون از توزیع واکسن‌های ساخت داخل خبری نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار