مسئول ارشد هماهنگی تیم اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۴ عضو بدن چهار بیمار مرگ مغزی و تصادفی در استان مرکزی امسال برای کمک به بیماران نیازمند اهدا شد.
کد خبر: ۹۹۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵ 29 September 2021

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، سمیه قادری با بیان اینکه استان مرکزی سایت پیوند برای اعضای اهدایی بدن بیماران ندارد افزود: جایی برای انجام پیوند اعضای افرادی که می توانند اعضای بدن خود را اهدا کنند نیست و بنابراین برای اهدای اعضای بدن بیماران مرگ مغزی و تصادفی که در حالت نباتی قرار گرفته‌اند، باید از تیم بیمارستان امام خمینی (ره) تهران استفاده شود.
وی یادآورشد: عضو اهدایی قلب باید در مدت زمان کوتاه جداسازی به بیمار نیازمند پیوند زده شود، بنابراین به وسیله امداد هوایی اقدامات در این راستا انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: مردم استان مرکزی از اهدای عضو در شرایط خاص استقبال چندانی ندارند و می‌طلبد رسانه‌ها در این راستا اقدامات فرهنگی مناسب را انجام دهند.
قادری گفت: فرهنگ اهدای عضو در استان های گیلان، خراسان رضوی، اصفهان و یزد بیشتر از استان‌های دیگر کشور است.
مسئول ارشد هماهنگی تیم اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: اعضای اهدا شده بدن این بیماران شامل کبد، کلیه، قلب، دریچه قلب و قرنیه چشم بوده است که در اختیار بیماران متقاضی قرار گرفته است.
وی یادآور شد: سه نفر از افراد اهدا کننده عضو استان در سالجاری مرد و یک نفر زن بوده است و رده سنی آنان بین ۲۶ تا ۵۷ سال ثبت شده است.
گفتنی است اعضای قابل اهدا از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه ها و برخی بافت‌های بدن از جمله پوست، و همچنین قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار