سرپرست شهرداری اراک گفت: سازمان تامین اجتماعی از ابتدای سال ۹۶ به بعد هیچ کد بیمه‌ای را برای رانندگان تاکسی و اتوبوس و شاغلان در حمل و نقل عمومی ایجاد نکرده است.
کد خبر: ۹۹۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵ 28 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، دکتر جعفرپور، با اشاره به وضعیت بیمه رانندگان تاکسی در اراک، افزود: در حال حاضر بیمه تأمین اجتماعی پذیرشی برای رانندگان تاکسی ندارد و رانندگان باید ۳۰ درصد حق بیمه را شخصاً پرداخت کنند.
وی ادامه داد: پیش از هدفمندی یارانه‌ها، حق بیمه رانندگان در بودجه سالیانه تأمین اجتماعی پیش بینی می‌شد، اما در سال‌های اخیر هزینه بیمه تاکسیرانان و قالیبافان در بودجه پیش‌بینی نشده و به این علت هیچ گونه اقدامی نیز در این زمینه صورت نگرفته است.
سرپرست شهرداری اراک یادآورشد: لیست رانندگانی را که مشمول قوانین بیمه می‌شدند به اتحادیه تاکسیرانی ارسال شده واین اتحادیه نیز لیست اسامی را به ستاد حمل و نقل و سوخت و از آنجا به سازمان تأمین اجتماعی ارائه داده است.
وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی از ابتدای سال ۹۶ به بعد هیچ کد بیمه‌ای را برای رانندگان تاکسی و اتوبوس و شاغلان در حمل و نقل عمومی ایجاد نکرده است ودلیل آن هم بدهی بالای دولت به تأمین اجتماعی اعلام شده است.
سرپرست شهرداری اراک ادامه داد: مقرر شد تاکسیرانان جدید برای جایگزینی با تاکسیرانانی که بازنشسته شده‌اند یا به هر دلیل دیگری از بیمه استفاده نمی‌کنند، شناسایی شوند و سامانه‌ای برای ثبت این افراد در بیمه تأمین اجتماعی معرفی شود که تا کنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و هیچ سامانه‌ای معرفی نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار