معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: بر اساس آمار ملی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان و کشور به کمتر از ۵۰ درصد رسیده که این مهم نگرانی‌هایی را موجب شده و می‌طلبد که راهکار مناسب برای افزایش رعایت موارد بهداشتی در جامعه ارایه شود.
کد خبر: ۹۹۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰ 26 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،بهروز اکرمی افزود: مسئولیت رعایت مصوبات ستاد کرونا و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها بر عهده فرمانداران است و باید با جدیت در این خصوص اقدام کنند.
وی واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مهمترین راهکار مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی اعلام کرد و گفت: برای جلوگیری از افزایش شمار بیماران کووید ۱۹ در استان این راهکارها باید با حساسیت از سوی مسئولان و مردم مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، پیاده‌روی اربعین حسینی امسال به‌ منظور پیشگیری از شیوع بالای کووید ۱۹ در این استان برگزار نمی‌شود.
اکرمی گفت: رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در آئین اربعین حسینی استان همانند ۱۰ روز نخست ماه محرم و روز عاشورا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا الزامیست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی ادامه داد: افرادی که از تزریق واکسن خودداری می‌کنند سلامت جامعه را به خطر انداخته و باید نحوه برخورد با این افراد از سوی مسئولان مشخص شود.
وی با اشاره به اینکه محدودیت‌ها در این طرح بر اساس میزان واکسیناسیون شهرها انجام می‌شود، یادآور شد: مردم، کادر درمان و امکانات کشور توان پیک جدید را نداشته و می‌طلبد که با اتخاذ تصمیمات مناسب و رصد دقیق این بیماری از وقوع پیک ششم در کشور و استان جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار