همزمان با سراسر کشور، مراسم نمادین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۴۰۱، با حضور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک؛ نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی و دیگر مسئولین استانی در دبیرستان فدک ناحیه دو اراک برگزار شد.
کد خبر: ۹۹۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴ 25 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این آیین گفت: آیین بازگشایی مدارس با حضور ۱۵ میلیون نفر دانش آموز و یک ششم جمعیت کشور در این آیین از جمله بزرگترین جشن‌ها به شمار می‌رود.
آیت الله«قربانعلی دری نجف آبادی » با یادآوری آغاز هفته دفاع مقدس افزود: دانش آموزان سرمایه‌های بزرگ ولایی بوده و دفاع مقدس نیز برگرفته از آموزش و پرورش و مکتب امام حسین(ع) و ائمه اطهار است.
وی ادامه داد: کشور و استان مرکزی به برکت انقلاب اسلامی از نظر پیشرفت‎‌های علمی با ۴۰ سال پیش قابل مقایسه نبوده و آموزش و پرورش، حوزه‌های علمی و دانشگاه‌ها باید با برنامه ریزی مناسب زمینه پیشرفت کشور در ۴۰ سال آینده را فراهم کنند.
امام جمعه اراک گفت: دفاع از عزت، عظمت، استقلال و آزادی کشور از اولیت نخست آموزش و پرورش و نهادهای مختلف کشور بوده و این مهم با تربیت دانش آموزان با قدرت میسر می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: ۲۵۷ هزار دانش آموز با احتساب دانش آموزان مدارس استثنایی، پیش دبستانی، دولتی و غیر دولتی ثبت شده در سامانه آموزش و پرورش سال تحصیلی جدید را در این استان آغاز کردند.
بهرام حسین آبادی افزود: کلاس‌ها در مناطق روستایی، عشایری و زیر ۱۵ نفر از امروز به صورت حضوری برگزار شد.
وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود سایر کلاس‌های آموزش و پرورش استان مرکزی با انجام واکسیناسیون گروه هدف از ابتدای آبان‌ها به صورت حضوری برگزار شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی یادآورشد: واکسیناسیون دانش آموزان پایه دوازدهم اکنون به صورت عمومی آغاز شده و امید است تا پایان مهر واکسیناسیون بقیه دانش آموزان نیز آغاز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار