مدیر جهاد کشاورزی ساوه گفت: برداشت ذرت علوفه ای در پنج هزار هکتار از اراضی شهرستان ساوه آغاز شده است.
کد خبر: ۹۹۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴ 25 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، حسن شریفی افزود: وجود دامپروری های فراوان و نیاز دامداران باعث شده تا شهرستان ساوه به قطب تولید ذرت در استان مرکزی تبدیل شود.
وی یادآورشد: با وجود برداشت مکانیزه ی این محصول؛ اما کشاورزان در خصوص تهیه عدم وجود دستگاه های برداشتِ مورد نیاز با کمبود مواجه هستند که می طلبد ، دولت در این خصوص با در نظر گرفتن تسهیلات، فعالان این بخش را یاری کند.
وی اضافه کرد: حدود ۲۷ هزار فعال در زمینه های مختلف کشاورزی در شهرستان ساوه فعالیت می کنند که تقریبا ۱۵۰۰ نفر بطور مستقیم تولید ذرت را برعهده دارند.
کارشناس جهاد کشاورزی ساوه هم گفت : کاهش منابع آبی در کنار خشکسالی در سال جاری میانگین برداشت ذرت را از ۵۰ تن به ۴۵ تن در هکتار کاهش داده است.
سخنگو درباره استفاده از شیوه های نوین آبیاری افزود: تقریبا ۵۰ درصد از اراضی کشت ذرت در ساوه به صورت نوار تیپ است که در مقایسه با روش های سنتی آبیاری از هدر رفت ۳۰ درصد آب جلوگیری می کند.
وی یادآورشد:قیمت فروش بالای ذرت، آسانی برداشت و از همه مهمتر کاهش زمان کاشت تا برداشت این محصول در مقایسه با محصولی مانند گندم،موجب شده تا کشاورزان از کشت ذرت استقبال کنند.
گفتنی است فصل برداشت ذرت که تا آبان ماه ادامه دارد، پیش بینی می شود بیش از ۲۰۰ هزارتن ذرت در شهرستان ساوه تولید شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار