رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت :آتش نشانان در سنگر ایمنی شهر همواره دوشادوش سایر آحاد ملت برای اعتلای جمهوری اسلامی همواره با افتخار از جان شیرین خویش گذشته و حماسه های جاودانه ای را در طول ادوار مختلف رقم زده اند.
کد خبر: ۹۹۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳ 23 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آتش پاد مسعود آقازیارتی در جمع خبر نگاران با تشریح عملکرد یک سال گذشته و برنامه های پیش روی سازمان در آستانه هفتم مهرماه، روز ملی آتش نشانی و ایمنی ، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود :آتش نشانان از جان گذشته کشورمان در حین اطفای حریق حاصل از بمباران پالایشگاه آبادان، با بمباران مجدد این پالایشگاه از سوی هواپیماهای رژیم بعثی عراق مواجه شدند که این اتفاق به شهادت جمعی از این آتش نشانان منجر شد.
وی یادآورشد: از سال ۷۹ با تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز هفتم مهر در تقویم کشور به یاد ایثار و از جان گذشتگی این عزیزان به نام روز آتش نشانی و خدمات ایمنی ثبت شد.
وی افزود: شهادت مردان بی ادعا در عملیات ساختمان پلاسکو نیز برگ زرینی بود برای سربلندی مردم شهید پرور کشورمان، حادثه ای که به دلیل رشادت، شجاعت و از خودگذشتگی آتش نشانان کشورمان در نجات محبوس شدگان در ساختمان پلاسکو جهانیان را بهت زده و مجبور به تحسین کرد.
آقازیارتی ادامه داد:همچنین یکی از نمونه های ایثارگری واز جان گذشتن آتش نشانان را
می توان از عملیات بزرگ اطفای حریق پالایشگاه آبادان در هفتم مهرماه سال ۵۹ که باعث به شهادت رسیدن جمع کثیری از مردان آتش ستیز شد، نام برد.
وی با اشاره به اینکه با بروز ویروس کرونا با محدودیت هایی برای اجرای برنامه ها مواجه هستیم گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک امسال نیز همچون سال های گذشته در راستای اعتلای فرهنگ ایمنی در جامعه و ارج نهادن به مقام شامخ آتش نشان و شناساندن این روز در بین آحاد مردم، با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی برنامه های متنوعی را اجرا می کند.
آقازیارتی افزود: برنامه‌های روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی از روز اول مهرماه با حضور آتش نشانان همزمان با مهمانی لاله ها در مزار شهدا و غبارروبی قبور شهدای گرانقدر دفاع مقدس و مزار شهید آتش نشان نظری آغاز و تا روز هفتم مهر ماه که روز ملی آتش نشانی و ایمنی می باشد ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: برگزاری مانور امداد و نجات در مجتمع تجاری و پارکینگ خاتم، اهدای خون جمعی از آتش نشانان به عنوان آتش نشان خون بخش، دیدار با تنی چند از بازنشستگان سازمان، حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه، پیاده روی آتش نشانان از ایستگاه میدان فراهان تا امامزاده محمد عابد در روز اربعین حسینی همراه با جاماندگان اربعین، برنامه دو توسط یکی از آتش نشانان دونده از ستاد فرماندهی سازمان تا پالایشگاه شازند با شعار آتش نشان پیام آور عشق و ایثار و رژه ناوگان موتوری در ۷ مهر‌ماه و در ادامه تقدیر از آتش نشانان برتر و اهدای گل به آنها با حضور مسئولین استانی و شهری از برنامه های سالجاری این سازمان می باشد.
گفتنی است؛ در ادامه این نشست خبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک به ارائه عملکرد یک سال گذشته ( مهر ۱۳۹۹تا مهر ۱۴۰۰) این سازمان پرداخت و به سوالات خبرنگاران در این زمینه پاسخ داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار