نماینده مردم اراک ، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت : استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی کشور شناخته شده است اما این امر به منزله توسعه آلایندگی نیست.
کد خبر: ۹۹۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸ 22 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،محمد حسن آصفری در بازدید از اداره کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت صنایع برای عمران و آبادی افزود: سلامت مردم و محیط زیست با هیچ موضوعی قابل معامله نیست .
وی سازمان محیط زیست را دارای جایگاهی مقدس و امانتدار موهبات الهی دانست وگفت: مسئولیتی که بر عهده مسئولان محیط زیست قرار دارد، امانت بسیار سنگینی محسوب میشود چرا که این امانت الهی به نسل های بعدی نیز تعلق دارد و باید از آن بدرستی حفاظت و حراست شود.
آصفری با اشاره باینکه دغدغه اصلی مردم استان بویژه شهروندان اراکی مسئله آلودگی هواست اظهار داشت : جای تاسف دارد که کلانشهر اراک طی ۶ ماه نخست امسال آلوده ترین شهر کشور باشد و این موضوع لزوم توجه خاص هیات دولت را می طلبد که در این خصوص تصمیم گیری و چاره اندیشی جدی شود.
وی گفت : در دولت نهم و دهم طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک تصویب شد اما متاسفانه صددرصد اجرایی نشد و صنایع بزرگ استان که نقشی بزرگ در آلایندگی هوای استان دارند باید سهم آلایندگی خود را بپردازند و به تعهدات خود در خصوص توسعه فضای سبز در استان اقدام کنند.
نماینده مردم اراک ، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: محیط زیست استان طبق وظایف قانونی خود باید نقش نظارتی بر کنترل آلایندگی صنایع داشته باشد و کلیه فعالیتهای اقتصادی و صنعتی که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا کند ،ممنوع و غیرقانونی است و چشم پوشی از آن خیانت به حقوق مردم است.
رضا میزائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم با اشاره به چالش های محیط زیست در استان مرکزی گزارشی از عملکرد اداره کل محیط زیست در برخورد با عوامل شکار وصید غیر مجاز، نظارت و پایش مستمرصنایع در سطح استان، نظارت بر واحدهای تولیدی از حیث مباحث آلایندگی و سایر شاخص‌های زیست محیطی ، آمادگی برای مبارزه با بیماریهای حیات وحش تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و مسئولین مربوطه برای حفاظت هر چه بیشتر و بهتر محیط زیست و مقابله با چالش‌ها و مسائل پیش رو لازم دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار