رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از ممنوعیت ورود دانشجویان واکسینه نشده به خوابگاه های دانشجویی خبر داد.
کد خبر: ۹۹۵۵۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶ 21 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه بازدید از خوابگاه پسرانه اخوت، گفت: دانشجویان که به هر دلیلی تاکنون موفق به دریافت واکسن کرونا نشده اند از مراجعه به خوابگاه های دانشجویی خودداری کنند.
وی افزود: با آغاز شیوع کروناویروس و تعطیلی کلاس های آموزشی دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی اراک از اواسط اسفندماه سال ۹۸، برنامه ریزی و تبادل نظر با کارشناسان امر برای بازگشایی دوباره این بخش در جریان بوده و نشست های متعددی در سطوح مختلف مدیریتی و بهداشتی برگزار شده است با این حال با توجه به آغاز سال تحصیلی و اسکان دانشجویان در خوابگاه، یکی از دغدغه های اصلی دانشگاه بحث اسکان دانشجویان در شرایطی امن و بهداشتی است که تمام عوامل سعی داشتند تا این بازگشایی و حضور دوباره دانشجویان در خوابگاه ها با کمترین میزان ارتباط فیزیکی و نیز بیشترین ایمنی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی باشد، لذا به منظور جلوگیری از چرخش و انتقال ویروس کرونا از پذیرش دانشجویان واکسینه نشده جلوگیری خواهد شد و معاونت بهداشتی و دانشجویی دانشگاه باید این امر مهم را رصد و پیگیری کند.
وی تاکید کرد: خوابگاه اخوت ظرفیت پذیرش ۹۰ دانشجو را دارد که در حال حاضر با توجه به شرایط موجود تعدادی از آن ها در خوابگاه حضور یافته اند و تمهیدات لازم برای اسکان دانشجویان اندیشیده شده و این خوابگاه نسبت به سال قبل در شرایط بهتر و مطلوب تری قرار دارد و اعلام رضایت اکثر دانشجویان گواهی بر این ادعا می باشد.
دکتر جمالیان ادامه داد: تامین سلامت و ایمنی دانشجویان در کنار اقدامات صورت پذیرفته در گرو رعایت موازین بهداشتی و نیز مراعات فاصله گذاری های فیزیکی خواهد بود و بدون رعایت پروتکل های نتیجه مثبتی نخواهد داشت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این بازدید از نزدیک درباره مسائل و مشکلات رفاهی و صنفی خوابگاه و تغذیه دانشجویان با آنها صحبت و بر رفع عمده مشکلات مطرح شده از سوی دانشجویان که مهمترین آنها، نیاز دانشجویان به سرویس های بهداشتی مناسب، حمام مناسب و ایمن، وسایل روشنایی و تخت و... عنوان شد، قول مساعد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار