جلسه انتخاب شهردار اراک به دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضای شورا به زمان دیگری موکول شد.
کد خبر: ۹۹۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵ 21 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،رییس شورای شهر اراک در جلسه فوق العاده صحن علنی شورای شهر که با دستور کار انتخاب شهردار اراک برگزار شد با اشاره به اینکه رفتار دیروز برخی از اعضا، برازنده شورای انقلابی و ولایی نیست گفت: باید اعضای شورا با رعایت تمامی قوانین با تشریک مساعی نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنند.
وحید میرنظامی افزود: مرجعیت تصمیم گیری، قانون شوراهاست، کار شورا و کار جمعی و گروهی با تامل و اندیشه و منطق در گفتار باید پیگیری شود.
وی با بیان اینکه قانون فصل الخطاب امور و حلقه وصل اعضای شوراست یادآورشد: اعضای شورا باید باگفتمان به اجماع برسند،در گفتمان یا اقناع می شویم یا دیگران را اقناع می کنیم، با قهر نمی توان کاری پیش برد بویژه اینکه اینگونه برخوردها موجب ناامیدی مردم می شود.
میرنظامی گفت: در فرایند انتخاب شهردار تمامی ۱۱ نفر اعضای شورا در کنار هم بودند و طی ۱۰ روز گزینه های شورا مورد بررسی قرار گرفت.
و ی با اشاره به اینکه گزینه های شورا در نهایت از ۴۳ نفر به ۹ نفر و پس از آن به ۴ نفر کاهش یافت گفت: در نهایت پس از گذشت حدود ۴۰ روز با وجود همه محدودیت های کرونایی ۴ نفر به ۵ نفر افزایش یافت، اما نفر پنجم در بررسی ها رای کافی را نیاورد و علیرغم نارضایتی برخی اعضا و در پایان دو نفر یعنی محمد عسگری و دکتر علیرضا کریمی انتخاب شدند.
وی ادامه داد: محمد عسگری ۲۸ شهریورماه صورتجلسه را امضا کرد و به عنوان گزینه شهرداری مطرح شد، اما صبح ۲۹ شهریورماه بدون اعلام کتبی در رسانه ها اعلام انصراف کرد.
میرنظامی یادآورشد: آخرین انصراف محمد عسگری مربوط به ۱۵ شهریورماه است و انصراف دیروز به صورت مکتوب به رییس شورا نرسیده است.
وی با بیان اینکه در انتخاب شهردار تشتت نظر و اختلاف سلیقه وجود دارد گفت: ای کاش برخی از دوستان اینقدر که در فضای مجازی و مصاحبه با رسانه ها فعالند در فضای حقیقی فعال بودند.
وی با بیان اینکه امروز خبرنگاران بسیاری با من تماس نداشتند تا در خصوص اتفاقات دیروز مصاحبه داشته باشم گفت: صلاح ندانستم مصاحبه کنم، البته برخی اعضا مصاحبه کردند وشبهاتی را مطرح می کنند اما این ۱۱ نفر افرادی آبرومند هستند و نباید رفتاری نامناسب با آنها صورت گیرد ،حتی از برخی اتهامات دیروز دلشکسته شدم.
میرنظامی با اشاره به اخطار استاندار اظهارراشت: امروز اخطاری از سوی استانداری برای شورا آمده است که باید شهردار را ظرف یک ماه انتخاب می کردید ،تعلل در انتخاب شهردار صحیح نیست.
وی با بیان اینکه صحیح نیست یک مرجع نظارتی این چنین به شورا تذکر دهد افزود: امروز به دلیل عدم حضور برخی اعضا، جلسه رسمیت ندارد، اما وظیفه داشتیم جلسه را برگزار کنیم، بر این اساس کوتاهی نکردیم.
میرنظامی با بیان اینکه درصورتی که موردی از عمل نکردن به قانون و آیین نامه وجود دارد حتما باید بیان شود گفت: درصورتی که سندی دارند که اعضای شورا با اشخاصی همراهی دارند، حتما منتشر کنند، شرعا از افرادی که آبروی افراد را ذبح می کنند نخواهم گذشت و هرگز با فشار افکار عمومی زیر بار عدول از قانون نمی روم.
وی اظهارداشت: انتظار می رود که شورای انقلابی با برادری پیش رود، دوستان از دیروز مصاحبه می کنند اما یک ادله ارائه نکردند که کار شورا غیرقانونی بوده است، قهر کردن جایی ندارد بلکه باید منطقی رفتار کرد .
رییس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه از شهروندان عذرخواهی می کنم یادآورشد:امیدمی رود شهرداری مطلوب انتخاب شود و دیگر اعضا همراهی بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد:جلسه امروز رسمیت برای رای گیری و انتخاب شهردار ندارد و با توجه به مفاد قانونی، خروج ۴ عضو از جلسه صحن رسممی را پیگیری خواهیم کرد.
در این جلسه محمد عسگری، پیمان عین القضاتی، عباس خسروانی و داوود قربانی حضور نداشتند و جلسه شورا به حد نصاب رای گیری نرسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار