رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در طول ساخت پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک، وقفه های زیادی رخ داده که باید در مدت زمان کوتاهی جبران شود.
کد خبر: ۹۹۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ 20 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه ای که در پروژه بیمارستان و با حضور نمایندگان مردم در مجلس، پیمانکار پروژه، شهردار و جمعی دیگر از مسئولین برگزار شد، افزود: پس از تغییر پیمانکار و روی کار آمدن پیمانکار جدید، وقفه ای کوتاه در روند ساخت به وجود آمد که خوشبختانه چند ماهی است که این روند شتاب خوبی به خود گرفته است.
وی با اشاره به اینکه یکی از دل مشغولی ها و نگرانی های دانشگاه همواره به ثمر نشستن این پروژه و انجام تعهدی است که نسبت به مردم استان مرکزی داریم، تاکید کرد: چالش هایی بر سر راه افتتاح این مرکز درمانی وجود دارد که می توان با همکاری و همیاری سازمان ها و ادارات و مسئولین آنها را برطرف و شاهد افتتاح و آغاز به کار این بیمارستان بود.
دکتر جمالیان ادامه داد: استان مرکزی که یکی از استان‌های صنعتی مهم کشور است، از نظر سرانه تخت‌های بیمارستانی یکی از محروم‌ترین استان هاست و این بیمارستان قرار است حدود ۵۰۰ تخت به تخت های این استان اضافه کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ، مشکل نبود پارکینگ و توفقگاه مناسب برای بیمارستان، تغییر مکان پمپ بنزین مستقر در روبروی این بیمارستان، نبود پد هلیکوپتر برای اورژانس هوایی و چندین مشکل جزئی دیگر را از مهمترین موانع پیش روی این مرکز آموزشی و درمانی برشمرد.
سرپرست شهرداری اراک هم در حاشیه این بازدید گفت: افتتاح این بیمارستان در حوزه سلامت و اجتماعی می تواند کمک زیادی به شهر و مردم کلانشهر اراک باشد.
محمد جعفرپور افزود: در راستای کمک به افتتاح هر چه زودتر این مرکز درمانی، آماده سازی پارکینگ طبقاتی، بررسی طرح انتقال پمپ بنزین و ساختمان اداری شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در دست اقدام و کار کارشناسی شهرداری اراک می باشد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه خدمات این بیمارستان، فرا استانی و فرا منطقه ای خواهد بود، بحث تامین پارکینگ برای ساماندهی حجم بالای ورودی و مراجعین به این مرکز درمانی از اهمیت بالایی برخوردار است که شهرداری اراک از هم اکنون برای رفع این چالش در آینده برنامه ریزی و اقداماتی را صورت خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار