نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: این مرکز درمانی نماد مشارکت مردمی و خیرین حوزه سلامت است.
کد خبر: ۹۹۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵ 19 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر علی اکبر کریمی در آیین افتتاح دستگاه شتاب دهنده بیمارستان آیت الله خوانساری اراک افزود: مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری اراک پناهگاه دردمندانی است که به بیماری سخت سرطان دچار می شوند و چه از استان خودمان و چه از سایر استان‌ها به آن مراجعه می کنند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه به دلیل اینکه حجم کاری این مرکز درمانی به خاطر تعداد بالای مراجعین بسیار زیاد است، یادآورشد: تجهیزات و اغلب دستگاه های پزشکی این مرکز درمانی کهنه و فرسوده شده بود که خوشبختانه با تلاش همگان بلاخره در این رقابت و ماراتن نفس‌گیر این دستگاه به روز و کارآمد وارد مرکز استان و این بیمارستان شد.
دکتر کریمی افزود: یکی از دغدغه هایی که برای حوزه سلامت و این مرکز وجود داشت امروز با راه اندازی دستگاه شتاب دهنده حل شد.
وی تاکید کرد: تا پیش از این بیماران و مراجعین به این مرکز مجبور بودند به سایر استان‌ها اعزام و یا با رفتن به بخش خصوصی برای درمان با هزینه های گزاف و بسیار زیاد روبرو شوند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در استان مرکزی و در حوزه سلامت کمبودهای زیادی مشاهده می شود که باید با همکاری و تلاش شبانه روزی آنها را مرتفع کرد.
وی یادآور شد: تامین پزشک متخصص ثابت در این مرکز نیز یکی دیگر از مسائلی است که باید برای تقویت و ارتقاء سطح خدمات ارائه شده توسط این مرکز پیگیری و محقق شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در حاشیه این مراسم گفت: مردم فهیم و با فرهنگ استان مرکزی، لایق بهترین ها در همه حوزه ها به خصوص بهداشت و درمان هستند.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: خوشبختانه این دستگاه که با مشقت های فراوان خریداری شده، یکی از بهترین و به روزترین تجهیزات در دنیا است.
وی یادآورشد: این دستگاه که در بحث درمان بیماران سرطانی بسیار کارآمد است، با هزینه ای بالغ بر۳/۵میلیون یورو خریداری و ۵ میلیارد تومان آماده سازی شده است.
وی تاکید کرد: این دستگاه با کمترین عارضه برای بافت های سالم بیماران سرطانی می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد و در مقابل بافت های حساس عصبی و عروقی را سالم نگه دارد، که در مقایسه با دستگاه های دیگر و قدیمی تر مزیت بسیار مهمی است.
دکتر جمالیان ادامه داد: بیمارستان آیت الله خوانساری در درمان بیماران سرطانی با دارا بودن پزشکان و متخصصان با تجربه و دستگاه ها و تجهیزات به روز یکی از بهترین مراکز درمانی در کشور است و تلاش می کنیم با ادامه این مسیر خدمات با کیفیت تری به مراجعین ارائه دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار