رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک گفت: بستری بیماران مزمن ریوی در روزهای مداوم و پی در پی آلوده و همچنین بیماران مبتلا به قارچ سیاه از اصلی ترین چالش این بیمارستان است.
کد خبر: ۹۹۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴ 14 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی خانی دخت افزود: تقریباً از تاریخ ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۰، شاهد یک روند کاهشی و نزولی در سیر مراجعین بیماران کرونایی به بیمارستان امیرالمومنین(ع) هستیم و خوشبختانه تعداد بیماران سرپایی، بستری و مراجعین به نقاهتگاه شهید هادیان کاهش یافته است که این امر نشان از شیب نزولی این بیماری در موج پنجم می باشد، اما معضل اصلی این شرایط، بحث آلودگی هوا و بیماران مزمن ریوی هستند که نیاز به بستری دارند و از آنجایی که تمامی ظرفیت بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است با چالش جدیدی در خصوص این بیماران مواجه هستیم.
وی عفونت های قارچی را چالش دیگری دانست و افزود: در روزهای اخیر شاهد ابتلا بیماران کرونایی به قارچ سیاه بوده ایم و متاسفانه این عفونت های قارچی بیماران کرونایی را در معرض خطر قرار داده است، اما جای نگرانی نیست و دارو درمانی و تمهیدات لازم برای این گروه از بیماران تدارک دیده شده است و آمادگی کامل برای مدیریت درمانی این گروه از بیماران وجود دارد.
رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک در ادامه به توسعه بخش های جدید بیمارستان اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی و ساخت ساختمان جدید دیالیز در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین(ع) آغاز و پیمانکار تمهیدات و تجهیزات لازم را آماده کرده و شروع این سازه را برعهده گرفته است، خوشبختانه روند ساخت به خوبی پیش می رود و سرعت خوب و مناسبی دارد و امید رود در سال آینده از این بخش نیز بهره برداری لازم داشته باشیم و بتوان خدماتی با کیفیت را به شهروندان ارائه داد.
وی اظهار کرد: بخش سوختگی که در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین(ع) ساخته شده، آماده بهره برداری می باشد و در روزهای آتی این بخش نیز شروع به پذیرش بیماران خواهد کرد.
دکتر خانی دخت تاکید کرد: امیدمی رودبا پشتکار و حمایت های مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اراک به ویژه ریاست و معاون درمان دانشگاه در بحث توسعه و ارائه خدمات درمانی روزهای خوبی را در پیش رو داشته باشیم و موفقیت های چشمگیری را به ثبت برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار