رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دهه شصتی ها هم می توانند واکسن بزنند و تزریق واکسن به متولدین تا ۱۳۶۳ رسید.
کد خبر: ۹۹۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴ 13 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: گروه سنی واکسیناسیون در استان مرکزی به ۳۷ سال به بالا رسیده است.
وی یادآورشد: هر چند با واکسن زدن میزان فوتی‌ها کمتر خواهد شد، اما خطر رفع نخواهد شد و مصونیت کامل ایجاد نمی‌شود.
وی تاکید کرد: انجام واکسیناسیون کرونا به معنای پایان کرونا نیست و هم استانی‌ها همچنان باید استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، فیزیکی و شستن دست ها را جدی بگیرند.
دکتر جمالیان ادامه داد: با توجه به سرعت تأمین واکسن، کاهش سن واکسیناسیون کرونا نیز دور از انتظار نیست و امید می رود هر چه سریعتر جمعیت غالب را واکسینه و این بیماری را کنترل کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: بدین ترتیب افراد ۳۷سال به بالا در استان مرکزی(متولدین ۱۳۶۳به قبل) می‌توانند بعد از ثبت نام در سامانه سلامت برای دریافت واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.
وی یادآور شد: در تلاشیم با بالا بردن سرعت واکسیناسیون کل جمعیت استان را تحت پوشش قرار دهیم تا ایمنی افزایش و میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا کاهش پیدا کند.
دکتر جمالیان، در راستای رفع نگرانی مردم و پاسخ به این سوالات که آیا در برخی از موارد واکسیناسیون عوارض دیده می شود؟، گفت: سامانه ای به همین منظور و پاسخ دادن به سوالات متداول مردم راه اندازی خواهد شد و افراد در صورت نیاز به مراکز درمانی عودت داده می شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تبلیغات سویی که در فضای مجازی و جامعه در مود عوارض واکسن شکل گرفته است، بی پایه و اساس است و گزارشات و مشاهدات بیمارستان ها و مراکز درمانی نشان می دهد، تزریق واکسن کاملا اثربخش بوده به طوریکه سن مرگ و میر به شدت پایی آمده و این نشان می دهد افرادیکه واکسن را زده اند، در صورت ابتلا نیز،از مرگ نجات پیدا می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار