رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با ایجاد پایگاه‌های متعدد تزریق واکسن در نقاط مختلف استان، می توان به ۲۰ هزار نفر در روز واکسن تزریق کرد.
کد خبر: ۹۹۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷ 12 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: ۱۲ هزار نفر روز گذشته (شنبه) در مجموعه شهرهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک واکسن کرونا دریافت کردند.
وی یادآورشد: تنها در شهرستان اراک به ‌عنوان بزرگترین کانون جمعیتی استان مرکزی ظرفیت واکسیناسیون روزانه ۱۵ هزار نفر در ۹ پایگاه مستقر وجود دارد.
وی تاکید کرد: ۲۱ هزار دانشجو و طلبه در استان مرکزی وجود دارد که فرآیند واکسیناسیون آنان آغاز شده و تمامی پایگاه‌های مستقر پذیرای مراجعان هستند.
دکتر جمالیان ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی باید در بازه زمانی تعیین شده ۱۶ هزار دانشجو و پنج هزار طلبه استان مرکزی واکسن کرونا دریافت کنند تا بتوانند با سطح ایمنی بالاتر به فعالیت‌های تحصیلی خود بپردازند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دانشجویان با در دست داشتن کارت شناسایی تحصیلی باید برای تزریق واکسن به پایگاه‌های مستقر در استان مراجعه کنند.
وی افزود: تا زمانی که ۷۵ درصد جمعیت از رده سنی اعلام شده واکسن کرونا دریافت نکنند، گروه سنی جدید اعلام نخواهد شد و مشمولان دریافت واکسن باید فارغ از انتخاب برند واکسن خاص برای دستیابی به ایمنی نسبی در اولین زمان به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه داشته باشند.
وی گفت: تاکنون یک میلیون ۷۸ هزار نفر در استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که ۴۳۳ هزار ۹۹ نفر آنان نوبت اول با پوشش ۴۰ درصد و ۲۵۶ هزار و ۱۰۲ نفر نوبت دوم با ۲۳ درصد بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهارداشت: میزان فوتی‌های استان مرکزی در پیک پنجم کرونا نسبت به پیک قبلی روند کاهشی داشته‌ است.
دکتر سید جمالیان افزود: هشت درصد فوتی‌های مراکز درمانی استان در هفته سوم شهریورماه جاری مربوط به استان های مجاور بود که مراحل درمان آنان در استان در حال انجام بود.
وی یادآورشد: یک میلیون و ۸۷ هزار و ۱۳۰ نفر افراد بالای ۱۸ سال در استان مرکزی وجود دارد که ۶۳۳ هزار و ۹۳۳ نفر معادل ۴۳ و ۲ دهم درصد یک دز واکسن کرونا و ۲۵۶ هزار و ۱۰۲ نفر معادل ۲۳ و هشت دهم درصد ۲ دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.
وی تاکید کرد: ۳۵ درصد جامعه هدف در کشور یک دز و ۱۹ درصد در کشور ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
دکتر جمالیان ادامه داد: دانشجویان و طلاب استان مرکزی می‌توانند از با ثبت نام در سامانه و یا در دست داشتن کارت دانشجویی نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.
متولی سلامت استان مرکزی همچنین یادآور شد: ۷۳ هزار و ۲۹۸ نفر از افراد بالای ۱۸ سال در دانشگاه علوم پزشکی اراک وجود دارد و افراد بالای ۱۸ سال روستایی می‌توانند از امروز نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.
وی افزود: با توجه به ارایه مجوز تزریق واکسن به کارکنان صنعت نفت، واکسیناسیون کارکنان شرکت پتروشیمی و پالایشگاه این شهرستان در حال انجام است.
دکتر جمالیان با اشاره به اینکه پنج هزار و ۷۷۰ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در هفته سوم شهریورماه جاری در این استان مشاهده شد که تعداد این افراد در هفته دوم این ماه ۶ هزار و ۵۳۰ نفر بوده‌ است، گفت: شمار موارد مثبت ویروس کرونا در استان مرکزی در هفته سوم شهریورماه جاری نسبت به هفته دوم ۱۲ درصد کاهش یافته‌ است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: ۷۴ نفر در هفته سوم شهریورماه امسال در استان مرکزی جان خود را با کرونا از دست دادند که تعداد این افراد در هفته دوم این ماه ۶۰ نفر بود.
وی تاکید کرد: تعداد فوتی‌های استان مرکزی در هفته سوم شهریورماه جاری نسبت به هفته دوم ۲۳ درصد کاهش یافته‌ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار