معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کسانیکه واکسن کرونا را دریافت می کنند، در صورت ابتلاء به کرونا، فوت نمی شوند.
کد خبر: ۹۹۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳ 08 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: آمار و ارقام نشان می دهد که واکسینه شدن در مقابل کرونا، به طور محسوسی، میزان ابتلا و عوارض جدی که منجر به بستری یا فوت می شود را کاهش می دهد.
وی یادآورشد: از ۱۰۰ پرونده فوتی بررسی شده در ماه گذشته، ۹۰ نفر از موارد فوت شده سابقه واکسیناسیون نداشتند و یک دوز دریافت کرده بودند و تنها ۱۰ مورد از فوتی ها سابقه دو بار واکسیناسیون داشتند، این آمار گویاست که واکسن در کاهش موارد فوت بسیار موثر است.
وی تاکید کرد: کادر درمان از اولین گروه هایی بودند که واکسن دریافت کردند و با ارزیابی صورت گرفته، در قیاس با عموم جامعه، ابتلای کادر درمان کمتر از ۳۰ بوده است.
دکتر علیمحمدی ادامه داد: لازم است که جامعه حتما واکسیناسیون را جدی بگیرند، پویش ها، شایعات و حتی برخی اظهار نظرها پایه علمی ندارد، آنچه در دنیا با اطمینان بیان شده است این است که واکسن شانس بستری و فوت ناشی از کرونا را به شدت کاهش می دهد، اما به دلیل اینکه ویروس دائما در حال تغییر است و سویه های جدیدی شایع می شود، قطعا واکسن به صورت کامل خطر ابتلا را از بین نمی برد، اما در صورت ابتلا، شدت بیماری و احتمال فوت کاهش می یابد.
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی یدآور شد: این ویروس بسیار فوق پیشرفته عمل می کند، هر سویه نسبت به قبلی متمایزتر است و دقیقا در نقاطی که احساس خطر بیشتر می کنیم، ضربه می زند و درگیر می کند.
دکتر علیمحمدی گفت: تاکنون مزیت یا برتری خاصی از یک واکسن نسبت به دیگری دیده نشده است، شاید آسترازنکا میزان ایمنی و میانگین آنتی بادی بیشتری نشان دهد، ولی این موارد دلیلی بر این نیست که با تزریق آن، ابتلا ایجاد نشود، در حال حاضر هستند مواردی که واکسن آسترازنکا یا سینوفارم دریافت کرده اند و به ویروس هم مبتلا شده اند، البته هنوز در مورد واکسن برکت نمی توانیم قضاوت آماری داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار