سرپرست شهرداری اراک،سرانه کنونی فضای سبز در این شهر به ازای هر یک از شهروندان را نزدیک به ۲۶ متر مربع اعلام کرد.
کد خبر: ۹۹۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳ 08 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر جعفرپور افزود: با توجه به صنعتی بودن شهر اراک و آلایندگی صنایع، این شهر نیاز ویژه ای به فضای سبز دارد به طوری که سرانه فضای سبز در اراک باید به ۳۰ مترمربع برسد.
وی یادآورشد: در برنامه ای که در نظر گرفته شده اگر سالانه یک متر مربع به سرانه فضای سبز شهر بیفزاییم، طی مدت چهار سال به میزان سرانه ای که برای فضای سبز شهرهای آلاینده در نظر گرفته شده است، دست خواهیم یافت.
وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ هکتار فضای سبز شهری در شهرداری اراک و ۸۰۰ هکتار فضای سبز اکولوژیک در اختیار مردم تحت عنوان باغات شهری وجود دارد که در مجموع می توان گفت، شهر اراک تا این لحظه از ۲۰۰۰ هکتار فضای سبز برخوردار است.
سرپرست شهرداری اراک اظهار داشت: انجام عملیات لوله گذاری با هدف انتقال آب غیر شرب به فضای سبز مناطق که به تنهایی باعث حذف مصرف آب شرب و صرفه جویی درمصرف آب می شود از مهم ترین اقداماتی است که سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری اراک آن را دنبال کرده و در صدد اجرایی کردن آن است.
وی ادامه داد: این پروژه از سال ۱۳۹۹ در مناطق کوی صنعتی، پارک شهید باهنر، منطقه نوار جنگلی، سطح مناطق شهری ،بلوار قائم مقام فراهانی، جاده اراک تهران و … آغاز به کار کرده و اکنون در حال انجام می باشد و امید می رود تاثیر بسزایی در راندمان آب فضای سبز اراک داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار