رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق آخرین اعلام رنگ بندی وضعیت کرونایی، تمامی شهرستان های استان مرکزی به رنگ قرمز درآمده است.
کد خبر: ۹۸۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ 14 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر سید محمد جمالیان افزود: در موج پنجم سرایت و گسترش ویروس کرونا و پرخطر شدن وضعیت تمامی شهرها و شهرستان های استان، با ابتلای روزانه، بستری و فوت چندین برابر موج های گذشته در وضعیت قرمز قرار گرفته ایم.
وی با تاکید بر اینکه موج پنجم کرونا بسیار خطرناکتر از موج‌های قبلی است، یادآورشد: خصوصیت موج جدید ویروس، انفجاری بودن آن است سرایت ویروس دلتا بسیار خطرناک است با استفاده از ماسک و رعایت پروتکل ها می توان شرایط را بهتر کرد.
وی تاکید کرد: در این شرایط مردم حتماً اصول بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها را به ‌طور کامل رعایت و همچنان از دورهمی‌ها پرهیز کنند، زیرا، تجمعات درون خانوادگی می‌تواند عامل مؤثری در انتشار بیماری باشد.
دکتر جمالیان ادامه داد: تا زمانیکه ویروس کرونا می‌ چرخد، می‌ تواند تمام نقاط استان را در انتشار آن غافلگیر کند و در مدت کوتاهی در شرایط ناپایدار قرار دهد و حتی وضع را از شرایط موجود بدتر کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با اقدامات انجام شده مردم در زمینه ارائه خدمات هیچ نگرانی نداشته باشند، اما انتظار می‌رود خیران و گروه‌ های جهادی همانند گذشته مجموعه بهداشت و درمان را یاری کنند و در این موقعیت حساس با ورود به بیمارستان‌ ها با کمک به این مجموعه در کنار بیمارانی که نیاز به کمک دارند، قرار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار