دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی گفت: اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و صیانت از اراضی ملی اولویت اصلی دستگاه قضایی است و برای تحقق این مهم با متخلفان برخورد قاطعانه می‌شود.
کد خبر: ۹۸۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ 04 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر ربیع اله قربانی در جلسه شورای سیاستگذاری حفظ حقوق بیت المال و اراضی ملی و منابع طبیعی استان مرکزی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت مردم و سازمان‌های مردم نهاد در بخش کشف جرم و اجرای احکام نسبت به کسانی که در اراضی ملی تصرف غیرمجاز دارند، از دیگر برنامه‌های دستگاه قضایی استان مرکزی است.
قربانی تاکید کرد: اجرای قاطع احکام، خلع ید، قلع و قمع نسبت به افرادی که ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی مختلف دارند با جدیت دنبال می‌شود و در سال گذشته و چهارماه نخست امسال نیز موفقیت‌های چشمگیری بدست آمده است.
وی اظهار داشت: در حوزه جلوگیری از تصرف غیرقانونی اراضی ملی زمانی می توان موفق بود که نفرت عمومی از این مسئله ایجاد شود که این موضوع نیازمند فرهنگ سازی گسترده است.
وی افزود: موانعی در زمینه برخورد وجود دارد و در این زمینه باید احکام صادر شده جهت اجرا از سوی دستگاه متولی دنبال شود،ا گر امروز شاهد توسعه جرم تصرف غیرقانونی اراضی ملی هستیم به این دلیل است که احکام صادر شده و اقدامات پیشگیرانه حقوقی و قضایی در این رابطه در جامعه نمود پیدا نمی کند و همین امر باعث سوءاستفاده دیگران و در نتیجه افزایش قیمت املاک و توسعه ساخت و ساز می‌شود.
دادستان اراک ادامه داد: در بسیاری از احکام صادر شده به دستور دادستانی، تمام خدمات آبرسانی، برق و گاز باید قطع شود، دستگاه مربوطه نیز مکلف به همکاری برای اجرای حکم است.
وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که انتظار می رود منابع طبیعی تا زمان شروع بارندگی پیگیری کند، موضوع آتش سوزی هاست که در این راستا دستورالعمل جامعی طی ۷ بند به استاندار ابلاغ و تمام سیاست های پیشگیرانه مطرح شده که منابع طبیعی باید موارد لازم را اجرا کند، اجرای سیاست های پیشگیرانه دستگاه قضایی در بحث پیشگیری از آتش سوری جنگلها و مراتع و برخورد قاطع با افراد مسبب آتش سوزی یکی از مسائلی است که باید متناسب با زمان در دستور کار باشد.
دادستان اراک درباره طرح کاداستر هم گفت: طرح کاداستر حد و مرض اراضی ملی را برای مردم مشخص می کند و اراضی ملی را در اختیار اداره منابع طبیعی به عنوان دستگاه متولی قرار می‌دهد، طرح کاداستر اراضی دولت را تثبیت و سند مالکیت را صادر می کند که در استان مرکزی خوشبختانه به طور جدی نسبت به تثبیت اراضی ملی اقدام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار